hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > بهداشت دهان و دندان از اولویت‌های حوزه سلامت دانش‌آموزان است

بهداشت دهان و دندان از اولویت‌های حوزه سلامت دانش‌آموزان است

مدیر کل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، مفهوم مردمی‌سازی سلامت در شعار هفته سلامت امسال را به معنای مشارکت دادن مردم برای سلامت خودشان و سایر افراد جامعه عنوان کرد.

به گزارش رویداد ایران زهرا سید معلمی  در جلسه شورای سلامت آموزش و پرورش گفت: سفیران سلامت دانش آموزی یک نهادهای مردمی است که می تواند به خوبی در حوزه سلامت به خصوص در ارتقاء سواد سلامت جامعه و خانواده نقش داشته باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در راستای ارتقاء سلامت دهان و دندان دانش آموزان تفاهم نامه مشترک ۵ ساله وزارت بهداشت با آموزش و پرورش جهت ارتقا شاخص سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان در حال اجراست.

 مدیر کل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت افزود: اقدامات بهداشتی دهان دندان شامل آموزش های سلامت دهان دندان، فلوراید تراپی برای دانش آموزان انجام می شود.

سید معلمی با اشاره به این موضوع که گسترش خدمات بیمه ای جهت خدمات دهان و دندان نیز اجرایی شده افزود: بیمه های پایه ملزم هستند خدمات دندانپزشکی اصلی که در مراکز خدمات جامع سلامت ارائه می شود، را به میزان۷۰ درصد هزینه ها را بیمه پرداخت نماید و مابقی نیز با تعرفه دولتی پرداخت شود.

حسن بروشکی، مدیر کل آموزش پرورش استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: استان سیستان و بلوچستان جوان‌ترین استان کشور است و کمترین موارد طلاق در این استان وجود دارد و تحکیم خانواده از جایگاه خوبی برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تغذیه سالم را زمینه ساز یادگیری بهتر فرزندان دانست و گفت: سلامت، حق و مسئولیت آحاد جامعه است.

بروشکی افزود: در دستگاه تعلیم و تربیت برنامه‌های متعدد و مختلفی برای صیانت از سلامت همکاران و دانش‌آموزان وجود داشته و دارد و با هدف ارتقا شاخص‌های سلامت و بهداشت در حال پیگیری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: بهداشت دهان و دندان از جمله اولویت‌های حوزه سلامت دانش‌آموزان است که با همکاری دو جانبه آموزش و پرورش و علوم پزشکی پیش می‌رود.

بروشکی تغذیه سالم را زمینه ساز یادگیری بهتر فرزندان دانست و گفت: سلامت، حق و مسئولیت آحاد جامعه است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد