hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوانداری در شهرستان اقلید

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس خبر داد:

اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوانداری در شهرستان اقلید

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از امضا و مبادله تفاهم نامه اجرای پروژه کنترل سیلاب و آبخوانداری در منطقه طُغر از توابع شهرستان اقلید خبر داد.

حجت‌الله مرادی گفت: با توجه به نامگذاری  شعار امسال با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" پروژه کنترل سیلاب و آبخوانداری طُغر شهرستان اقلید با مشارکت شرکت تولیدی کشاورزی سبزه زار این شهرستان اجرا می شود.

او گفت: برای ساخت و تکمیل این پروژه اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که با مشارکت این واحد تولیدی احداث می شود.

مدیرکل منابع طبیعی فارس گفت: برای ساخت این پروژه76هزار و 500 هزار متر مکعب عملیات خاکی و 12هزار و 265 متر مکعب حجم عملیات سنگی ملاتی پیش بینی شده است.

مرادی حجم مدیریت سیلاب سالانه در این طرح را 3 میلیون مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: مساحت این حوزه آبخیز 57 هزار و 300 هکتار است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس افزود: اين پروژه آبخیزداری از طرح‌های مهم و شاخص شهرستان است که می تواند با مدیریت روان آبهای سطحی تحول خوبی در بخشی از شهر اقلید ایجاد نماید.

وی افزود: تکمیل این پروژه علاوه بر کاهش خطرات ناشی از سیلاب‌ها نقش بسزایی در تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی، تقویت منابع آبی و افزایش پوشش گیاهی نیز دارد.

مرادی هدف از احداث اين طرح را پیشگیری از خسارات ناشی از سیل، كنترل روان آبها، جلوگيري از فرسايش و تخریب خاك، كمك به تقويت سفره آب هاي زيرزميني و احياي عرصه های جنگلی و مرتعی منطقه عنوان کرد.

براساس این توافقنامه و با برنامه‌ریزی انجام شده، پروژه مذکور قرار است طی یکسال احداث و آماده بهره‌برداری شود.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد