hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > روز پُرکار تیم کوهستان آتش‌نشانی شیراز

روز پُرکار تیم کوهستان آتش‌نشانی شیراز

تیم کوهستان سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز، در آخرین روز فروردین، با انجام دو عملیات امداد و نجات در ارتفاعات شهرستان‌های شیراز و بیضاء و نجات جان سه شهروند، روز پُرکاری را ثبت کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی آتش‌نشانی شیراز و به دنبال اعلام مفقود شدن ۲ کودک ۷ و ۸ ساله در ارتفاعات شمالی این کلانشهر معروف به "بمو" تیم کوهستان این سازمان از سه ایستگاه با تجهیزات کامل و همراهی چهارده کوهنورد، جست و جو را آغاز کردند.

این تیم تخصصی پس از دوساعت جست‌وجو، کودکان مفقوده را که برای تفریح به همراه پدرشان به ارتفاعات بمو رفته و گم شده بودند را یافته و قبل از تاریک شدن هوا، به خانواده تحویل دادند.

برابر این گزارش و به دنبال اعلام  مصدومیت یک جوان در ارتفاعات شهرستان بیضاء، تیم امداد و نجات کوهستان آتش نشانی شیراز ساعت ۱۹ و ۳۷ شب سی و یکم فروردین با همراهی پنج کوهنورد به محل اعزام شدند.

در این عملیات تیم امدادو نجات آتش نشانی پس از یک ساعت کوه پیمایی در مسیری صعب العبور به شخص مصدوم رسیدند، طی ارزیابی اولیه مشخص شد بانوی ۲۶ ساله از ناحیه زانو و ساق پای چپ دچار آسیب شده که با استفاده از برانکارد فیکس و با ایمنی کامل با توجه به پرتگاه بودن مسیر پس از ۴ ساعت تلاش بی وقفه به پایین کوه در روستای جورگ منتقل و تحویل عوامل اورژانس شد.

روابط عمومی آتش‌نشانی شیراز با توجه به قرار داشتن در فصل پرتقاضا شدن کوهنوردی، توصیه‌‌هایی را شامل؛ کسب اطلاعات هواشناسی قبل از عزیمت به کوه، همراه داشتن تجهیزات کامل برای صعود به ارتفاعات، زمان‌بندی مناسب برای صعود و فرود، به همراه داشتن لوازمی نظیر مواد غذایی کافی و وعده غذایی اضافه، تجهیزات روشنـایی، سـوت، قطب نما، نقشه منطقه‌ای کوهستان، کمک‌های اولیه، چاقو، کبریت، کارت شناسایی، تلفن همراه، حضور افراد مطلع از مسیر و دارای تجربه کوهنوردی، توجه به علائم هشداردهنده و همراه داشتن جی پی اس و .... مطرح کرده است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد