hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > ضرورت نگاه فرهنگی در تصويب قوانين

یادداشت

ضرورت نگاه فرهنگی در تصويب قوانين

ترويج عفاف و حجاب در جامعه اسلامي به ويژه در نظام جمهوري اسلامي مورد تاکيد است و همواره دشمنان نظام در طول انقلاب به ويژه پس از جنگ تحميلي با هجمه فرهنگي به دنبال کم رنگ کردن آن بوده و هستند.

مصوبه 427 شوراي عالي انقلاب فرهنگي يکي از کامل ترين مصوباتي است که به مقوله عفاف و حجاب پرداخته است. اين مصوبه تکليف 26 دستگاه را در حوزه عفاف و حجاب معين کرده و براي گسترش آن بيش از 300 راهکار ارائه کرده است که هرکدام از دستگاه هاي متولي به تناسب نقشي که در نهادينه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دارند موظف به اجراي تعدادي از اين بندهاهستند.
اما اين مصوبه بطور جدي پيگيري نشد و به طبع آن دستگاه هاي زيربط نيز که گستره آن ها به اندازه تمامي دستگاه هاي اجرايي و سياست گذاري کشور بود بيش از آنکه به وظايف و راهکارهاي تعيين شده در اين مصوبه جامه عمل بپوشانند در جنجال هاي سياسي موجود در جو کلي جامعه مصوبات عفاف و حجاب را مسکوت باقي گذاشتند.
در اين ميان شايد تنها سازماني که فراتر از وظايف خود عمل کرده، فراجا است.
 اين سازمان تنها به بخش سلبي و برخوردهاي انتظامي با اين پديده اکتفا نکرده و با برنامه ريزي هوشمندانه و دقيق و به دور از هياهو در اجراي فرامين مقام معظم رهبري(مدظله العالي) به انجام اقدامات فرهنگي، آموزشي، تشويقي، ترغيبي و مشاوره اي نيز پرداخته است.
مجلس شوراي اسلامي بعنوان نهاد قانون گذار مي تواند با وضع قوانين مناسب زمينه را براي ترويج عفاف و حجاب فراهم آورد. ضرورت دارد نمايندگان مردم در خانه ملت توجهي خاص به سياست هاي مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي با موضوع عفاف و حجاب داشته باشند.
تهيه طرح هاي قانوني در راستاي گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، ضرورت نگاه فرهنگي در تصويب قوانين و تصويب طرح هايي با هدف آسان سازي ازدواج جوانان از ديگر مواردي است که مي تواند در مجلس شوراي اسلامي انجام شود.
امروز رعايت عفاف و حجاب مطالبه اي عمومي از دستگاه هاي متولي بوده و مسئولان مربوطه بايد براي عمل به اين خواسته مردم متدين و غيورمان با برنامه ريزي هدفمند شبانه روز تلاش کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد