hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ثروتمندان جهان، ثروتمندتر شده‌اند

ثروتمندان جهان، ثروتمندتر شده‌اند

۱۴ نفر ثروتمند اول جهان دارای ثروتی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار هستند

فردای اقتصاد: گزارش جدید فوربس نشان میدهد که ثروتمندان جهان در حال ثروتمندتر شدن هستند و میزان ثروت میلیاردرهای جهان طی دودهه اخیر ۵۴۵ درصد رشد کرده است. 

۱۴ نفر ثروتمند اول جهان دارای ثروتی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار هستند که اکثریت آنها را کسانی تشکیل میدهند که یک شرکت تکنولوژی را راه‌اندازی کرده و از این طریق به ثروت رسیده‌اند.
میلیاردرهای جهان ۱۲۰ درصد نسبت به یک دهه گذشته ثروتمندتر شده‌اند اما ۱۴ نفر که عضو باشگاه ۱۰۰ میلیارد دلاری‌ها هستند عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشته‌اند و ثروت آنها ۲۵۵ درصد رشد داشته است.

ثروتمندان جهان، ثروتمندتر شده‌اند

ثروتمندان جهان، ثروتمندتر شده‌اند

رشد ثروت این ۱۴ نفر بسیار فراتر از رشد تورم ( ۳۲ درصد) ، بازار سهام ( ۱۸۲ درصد) و نزدیک به مالکان تیم‌های لیگ NFL ( ۲۵۷ درصد ) بوده است.

مجموع ثروت ۱۴ نفر نخست بالغ بر ۲ تریلیون دلار است و این بدان معنی است که ۰.۵ درصد از جمعیت ۲۷۸۱ میلیاردر جهان ۱۴ درصد از کل ثروت میلیاردرها را در اختیار دارند.

داشتن ثروت ۱۰۰ میلیارد دلار زمانی یک هدف دور از دست محسوب می‌شد. زمانی که در سال ۱۹۸۷ مجله فوربس نخستین لیست ثروتمندان جهان را منتشر می‌کرد فقط دوژاپنی ثروتی بیش از ۱۰ میلیارد دلار داشتند( آنها در سال ۲۰۲۴ در رده ۶۴ میلیاردرهای جهان قرار دارند).
-نخستین بار بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت در جریان حباب دات کام به ثروت ۱۰۰ میلیارد دلاری رسید هرچند در جریان بحران دات کام خیلی زود این جایگاه را از دست داد و ثروت او به نصف رسید. در سال ۲۰۱۷ جف بیزوس دومین فردی شد که به ثروتی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسید. دلیل افزایش ثروت او رشد ارزش سهام آمازون تا ۱ تریلیون دلار بود. 

در سال ۲۰۲۱ باشگاه ۱۰۰ میلیارد دلاری‌ها توسعه بیشتری پیدا کرد و ایلان ماسک وبرنارد آرنو و بیل گیتس هم وارد این باشگاه شدند.

  اکنون ورود به باشگاه ۱۰۰ میلیارد دلاری ثروت عادی تر شده و ۱۴ نفر بالای ۱۰۰ میلیارد دلار ثروت  هستند. دو نفر دیگر هم در آستانه ورود به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها هستند.

منبع: fardayeeghtesad-37784

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد