hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

(تصاویر) جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

راهنمای جهانی هواپیما‌های نظامی مدرن (WDMMA) موجودی فعال نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را ۳۴۳ هواپیما اعلام کرده است که این نیرو، را در رتبه ۴۳اُم در میان تمام ۱۰۰ نیروی هوایی متعلق به ۷۴ کشور جهان که این وبسایت آن‌ها را بررسی می‌کند قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش حمله موشکی و پهپادی بی‌سابقه‌ای را علیه اسرائیل انجام داد. این اولین باری بود که ایران اقدام نظامی مستقیم علیه تل آویو را انتخاب می‌کرد. در حالی که حمله اولیه در اوایل هفته متکی به پهپاد‌های ایران بود.

به گزارش روزیاتو، در ادامه این مطلب به بررسی توانایی‌های رزمی فعلی نیروی هوایی ایران از دیدگاه یک رسانه خارجی تخصصی هوایی به نام Simple Flying می‌پردازیم. لازم به ذکر است که در این مطلب تنها به نیروی هوایی ارتش پرداخته شده است.

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران چه جنگنده‌هایی در اختیار دارد؟

بررسی خود را از قابلیت‌های هواپیمای نیروی هوایی ایران با جنگنده‌ای که توسط یک کشور کمونیستی متفاوت – جمهوری خلق چین – تولید شده است، به پایان می‌رسانیم. بله، این یک کپی چینی از MiG-۲۱ شوروی “Fishbed” است که ناتو نام مشابه “Fishcan” را برایش انتخاب کرده است. این جت جنگنده نسل سوم اولین پرواز خود را در ژانویه ۱۹۶۶ انجام داد و بین سال‌های ۱۹۶۵ تا ۲۰۱۳ حدود ۲،۴۰۰ فروند از آن تولید شد. نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۱۷ فروند از آن‌ها را در اختیار دارد.

منبع: fararu-726915

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد