hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > شکار شهرام در بار عدس

شکار شهرام در بار عدس

احتمالا زمانی که چند وقت قبل در تاریکی سالن سینما نشسته و در حال خوردن پف‌فیل پنیری بودید و به طرح احمقانه بهرام رادان و محسن کیایی برای خروج از کشور می‌خندیدید تصورش را هم نمی‌کردید که یکی پیدا شود و برای خروج از مرزهای میهن اسلامی همچین فکری به سرش بزند و بعدش هم بخواهد به ریش من و شما و خیلی‌های دیگر بخندند. اما زهی خیال باطل! قضیه از چه قرار است؟! عرض می‌کنیم. اگر جزو آن دسته از مخاطبانی هستید که فیلم اخیر مصطفی کیایی را دیده‌اید در جریانید که دو نقش اول فیلم(محسن کیایی و بهرام رادان) به دلیل دسته‌گل‌هایی که به آب داده‌ بودند و داشتند توی لیست بلندبالای بدهی‌هایشان غرق می‌شدند،به این فکر افتادند که زمان نفس نکشیدن خودشان زیر آب را افزایش بدهند.
این‌که این طرح به ذهن کدام‌شان رسیده بود مهم نیست. آنها قصد داشتند با غوطه خوردن توی تانکر شیر، از کشور خارج شوند. برای لحظه گذشتن از مرز هم داشتند تمرین می‌کردند که در آن لحظه بروند لای صدها لیتر شیری که توی تانکر است تا مامور مرزی که برای چک کردن تانکر در آن را باز می‌کند متوجه این دو نفری نشود که توی تانکر پنهان شده‌اند. حالا یک نفر پیدا شده که انگاری از روی دست همین فیلم کپی‌کاری کرده و ظاهرا چون حق رایت طرح را نپرداخته افتاده، آه خدا او را گرفته و افتاده به چنگال قانون و دو سه روز بعد هم خبر فرارش شده تیتر رسانه‌های مجازی و مکتوب و آنلاین و قس علی هذا!
چه می‌کند این شهرام خان!
طبق خبری که مسئولان استان آذربایجان غربی خبر داده‌اند، استاد شهرام جزایری که ید طولایی در اقتصاد، بازرگانی، دلار، ارز و دیگر شاخه‌های اقتصاد داشته و ایضا رکورد حبس کشیدن در 29 سالگی را هم یک‌تنه به نام خود زده و با حفظ همه این سوابق، یک فرار ناموفق را هم به نام خود ثبت کرده، احتمالا با الهام از طرح برادران کیایی قصد خروج از مرز بازرگان را داشته که تیرش به سنگ خورده. حرف‌های مدیرکل گمرک مرز بازرگان را بخوانید تا متوجه شوید شهرام خان چقدر بدشانس بوده. علی معصومی با اشاره به جزئیات شناسایی و دستگیری جزایری به خبرگزاری دانشجویان ایران گفته: «پنجشنبه هفته گذشته ساعت ۴:۳۰ صبح محموله ترانزیتی با بار عدس یا ماش به سمت ترکیه در حال حرکت بوده که همکاران ما در زمان ارائه برگه خروج صادرات و تنها ۲۰ متر مانده به خروج از کشور، محموله را متوقف و اقدام به بازرسی فیزیکی می‌کنند.»
آقای مدیرکل این را هم اضافه کرده که پاره بودن پلمب یا سیم سربی دور کانتینر باعث شده ماموران گمرک مشکوک شوند و رویای شهرام را در 20 متری مرز به کابوس تبدیل و بعد از بازرسی هم آه از نهاد جزایری بلند کنند. ادامه صحبت‌های آقای مدیرکل هم خواندنی است: «پس از بازرسی فیزیکی مشخص می‌شود دو نفر در این بار حضور دارند که یکی از آنها خود را تبعه افغان معرفی می‌کند. فرد دوم نیز هیچ‌گونه اطلاعاتی از خود نمی‌دهد و تنها از نداشتن مدارک شناسایی سخن می‌گوید.» در ادامه هم مشخص می‌شود که فرد مجهول‌الهویه شهرام جزایری است. طبق گفته آقای مدیرکل، آنچه از ظواهر امر بر می‌آید آن‌که راننده بخت‌برگشته تریلی هم خبر نداشته وقتی دستگاه ایکس‌ری گمرک را رد کرده چه کسانی آویزانش شده‌‌اند. این‌طوری می‌شود که شاه‌ماهیِ بدشانس دوباره به دام می‌افتاد. شهرام خان به دلیل بدهی مالیاتی 450 میلیون تومانی ممنوع‌الخروج بوده.
دیدوبازدید در تریلی عدس!
وکیل آقا شهرام هم وسط این هاگیر‌واگیر به خبرگزاری تسنیم توضیح داده که موکلش نه‌تنها قصد خروج از کشور را نداشته و بلکه فقط برای دیدار با یکی از دوستانش به نزدیکی مرز رفته. آنجا هم چون پاسپورت نداشته، ماموران او را خفت کرد‌ه‌اند. به همین سادگی. لعیا باقری به تسنیم گفته: «موکلم برای دیدار با یکی از دوستانش به مرز رفته بود اما چون بدهی مالیاتی داشت و به دلیل ممنوع‌الخروج بودن پاسپورت نداشت، توسط مأموران بازداشت شده است.» خانم وکیل با تکذیب همه خبرهای زمینی و آسمانی که این طرف و آن طرف منتشر شده و گفته‌اند شهرام در حالی که در محموله عدس پنهان شده قصد خروج از کشور داشته اضافه کرده: «این اخبار به هیچ وجه صحت ندارد. جزایری تنها به دلیل این‌که پاسپورت نداشته در مرز توقیف شده است.» خلاصه که حواستان باشد اگر بدهی مالیاتی دارید ولو هزار تا تک‌ تومانی، برای دیدار با دوستان و آشنایانی که در نزدیکی‌های مرز سکونت دارید نروید که ثبت و ضبط می‌شوید بخصوص اگر در تریلی عدس در حال دید و بازدید باشید!
دمِ دستگاه‌های #ساخت_ایران گرم!
این وسط شاید جالب باشد بدانید دستگاه‌های ایکس‌ری مرز بازرگان از نوع #ساخت_ایران بوده و همین یکی دو هفته قبل هم نصب شده‌اند. البته طبق چیزی که آقای مدیرکل گفته، علت مشکوک شدن ماموران به محموله عدس،‌ پاره شدن پلمب و سیم سربی بوده و این یعنی جناب شهرام ریسک گذشتن از دستگاه ایکس‌ری وطنی را نپذیرفته و ترجیح داده بعد از گذشتن کامیون از دستگاه ایکس‌‎ری در عدس‌ها شیرجه برود. با این اوصاف،‌ ماموران گمرک مرزی بازرگان و دستگاه ایکس‌ری ساخت ایران را هم باید در کنار ماموران وزارت اطلاعات در زمره حافظان منافع ملی قرار داد.
بستن فلنگ ممنوع!
سابقه فرار قبلی شهرام خان به 12 سال قبل و سال 1385 باز می‌گردد. زمانی که قرار به انتقال دارایی‌هایش بود، توانست ماموران را فریب دهد و فلنگ را ببندد. فرار جزایری یکباره تبدیل به سوژه اول رسانه‌ها شد. فراری که البته از فرار در کامیون عدس آبرومندانه‌تر بود. بر و بچه‌های وزارت اطلاعات که رد پشه را در هوا می‌زنند به یک ماه نکشید که جزایری را خفت کردند و از یکی از مناطق پرت و دور افتاده همسایه جنوبی‌مان در دریای عمان بیرون کشیدند و کت‌بسته به ایران آوردند. وزارت اطلاعاتی‌ها چند سال بعد هم در سال 88 زمانی که شاه‌مهره تروریست‌های شرق کشور را در یک پرواز در عبور از آسمان ایران به دام انداختند نشان دادند واقعا رد پشه را در هوا می‌زنند هرچند آن پشه در یک پرواز خارجی مخفی شده و در حال عبور از آسمان ایران باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد