hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > تشدید بارش‌های سیل‌آسا در بلوچستان/ قطع راه ۳۰۰ روستا

تشدید بارش‌های سیل‌آسا در بلوچستان/ قطع راه ۳۰۰ روستا

‌تا این لحظه ‌فعالیت سامانه بارشی در استان سیستان و بلوچستان هیچ تلفات جانی گزارش نشده است، اما این بارش‌ها سبب قطع راه ارتباطی ۳۰۰ روستا شد.

به گزارش رویداد ایران به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، سامانه بارشی شدیدی که از ظهر روز گذشته در استان سیستان و بلوچستان فعالیت خود را شروع کرده‌ خوشبختانه تاکنون هیچگونه تلفات جانی در بر نداشته و  عمده بارش‌ها در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، نیکشهر، قصرقند و فنوج بوده است.

راه ارتباطی 300 روستای جنوب سیستان و بلوچستان بسته شد

مجید محبی مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ‌بارندگی های دو روز اخیر در سیستان و بلوچستان فراتر از حد پیش بینی شده است، اظهار داشت: علاوه بر بسته شدن مسیرهای ارتباطی شاهد قطع ارتباط مخابراتی روستاهای شهرستان‌های زرآباد، کنارک و چابهار به دلیل مشکل در فیبر نوری آنها هستیم.

وی با بیا‌ن اینکه تاکنون خسارت جانی از سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان گزارش نشده است، افزود: ‌با تدابیر انجام شده تمام دستگاه‌های خدمات رسان در حال ارائه خدمت به مردم گرامی استان هستند.

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته از 117 ایستگاه هواشناسی و باران سنجی این استان بارندگی گزارش شده که بیشترین آن به میزان 120 میلیمتر متعلق به شهرستان زرآباد بوده و امروز شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی و ارتفاعات مرکزی، روی دریا و سواحل سیستان و بلوچستان هستیم لذا تمام تلاش ما بر آن است تا برقراری ارتباط در مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان به جهت انجام خدمات امدادی برقرار شود.

خسارت 1800 میلیاردی سیل در جنوب سیستان و بلوچستان

منصور بیجار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان که با استاندار در مناطق سیل‌زده حضور دارند، اظهار کرد: با بیان اینکه حجم این بارش‌های سیلابی طی سال‌های اخیر در استان بی‌نظیر بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 45 محور روستایی و 12 جاده فرعی در جنوب استان مسدود شده که تلاش ها برای برقراری ارتباط با آنها در جریان است و تلاش داریم تا در گام اول ارتباط تمامی محورهای اصلی مناطق درگیر سیلاب را برقرار کنیم.

بیجار با بیان اینکه قطع ارتباط با شهرستان زرآباد و قطعی آب و برق در برخی از روستاهای جنوبی استان اعلام شده است، عنوان کرد: حجم خسارات اولیه وارد شده به بخش‌های کشاورزی راه و برق جنوب استان تاکنون بیش از 1800 میلیارد برآورد شده است.

وی افزود: تمام تلاش ما بر آن است تا برقراری ارتباط در محورهای مواصلاتی استان به جهت انجام خدمات امدادی برقرار شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد