hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > سامانه جامع ارتباطی ناشنوایان و کم‌شنوایان به‌صورت پایلوت کشوری در گلستان راه اندازی خواهد شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

سامانه جامع ارتباطی ناشنوایان و کم‌شنوایان به‌صورت پایلوت کشوری در گلستان راه اندازی خواهد شد

طی تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری گلستان به نمایندگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مجمع خیرین سلامت استان گلستان به نمایندگی محمد شهرکی، سامانه جامع ارتباطی ناشنوایان و کم‌شنوایان کشور به‌صورت پایلوت کشوری در گلستان راه‌اندازی می‌شود.

سیدعلی مهاجر در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه با اشاره به عزم دولت در رفع دغدغه مردم و اقشار مختلف اظهار داشت:متاسفانه همان‌طور که قشر ناشنوایان و کم‌شنوایان صدایی برای بیان مشکلات خود ندارند، برخی از مسئولان نیز گوش شنیدن این مشکلات را نداشتند، دولت مردمی تلاش می‌کند گوش شنوایی برای شنیدن حرف و دغدغه مردم از جمله این قشر مظلوم باشد.

دسترسی به مراکز خدماتی، اورژانسی، حمایتی، نظارتی و امنیتی نیاز چندین ساله این قشر جامعه بوده است که با بیان مشکلات آن‌ها توسط انجمن ناشنوایان گلستان به دستور استاندار معزز، طراحی و راه‌اندازی این سامانه در دستور کار قرار گرفت.
سامانه مذکور که در بستر گوشی تلفن هم‌راه در راستای ایجاد بستر خدماتی مناسب و پایدار برای جامعه ناشنوایان، کم‌شنوایان و سخت‌گویش‌ ایجاد شده، با ابتکار استان گلستان و با استفاده از ظرفیت علمی و فناوری بومی استان طراحی شده است.

تخصیص ۱۴هزار میلیارد ریال اعتبار با همت مجمع خیرین سلامت به‌صورت پایلوت کشوری در روز جهانی ناشنوایان 

این پروژه با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال با همت مجمع خیرین سلامت به‌صورت پایلوت کشوری در روز جهانی ناشنوایان در مهرماه امسال در گلستان رونمایی و به بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است در استان گلستان ۱۰ هزار نفر ناشنوا و کم‌شنوا رسمی وجود دارند که در سامانه بهزیستی ثبت شدند، و طبق آمار غیر رسمی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ناشنوا، کم‌شنوا و سخت‌گویش هستند كه از این سامانه بهره‌مند خواهند شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد