hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > لزوم حمایت از باغ‌داران برای حفاظت از باغ‌های شیراز

رئیس شورای شهر شیراز مطرح کرد:

لزوم حمایت از باغ‌داران برای حفاظت از باغ‌های شیراز

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید بخشی از باغ‌های قصردشت در محدوده بولوار شهید چمران شیراز، لزوم حمایت و پشتیبانی از باغ‌دارانی که به دنبال حفظ باغ‌ها هستند را مورد تاکید قرار داد.

شهردار، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر شیراز، طی بازدید از باغ‌های محور بلوار شهید چمران این کلانشهر، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون راهکارهای حفاظت از این محدوده را مطرح کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید خواستار اتخاذ و اجرای سیاست‌های تشویقی به‌منظور ترغیب باغداران جهت حفاظت و صیانت از باغ‌ها شد.

سید ابراهیم حسینی در ادامه باغ‌های شیراز را از سرمایه‌ و ریه‌های تنفسی شهر ذکر و اضافه کرد: در موضوع باغ‌های شیراز؛ گروهی در پی خشک‌کردن آن و گروهی دیگر در پی نگه داشت و حفاظت از آن هستند. لذا از گروه دوم که به دنبال صیانت از باغ‌ها و استفاده اقتصادی از آن هستند، باید حمایت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به درک مشکلاتی که باغداران با آن مواجه هستند، اضافه کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و خسارت‌هایی که بر باغداران وارد شد، شهرداری شیراز باید از این قشر زحمتکش حمایت بیشتری کند.

حسینی خواستار عزم جدی همه ارکان مدیریتی کلان‌شهر شیراز و استان فارس برای حفظ و توسعه باغات شد و عنوان کرد: شورای اسلامی شهر شیراز عزم راسخی برای حفظ و صیانت از باغات دارد و چنانچه نیاز به تصویب مصوبات جدید باشد، دریغ نخواهیم کرد.

وی گفت: وجود سیاست‌های تشویقی موجب ترغیب باغداران جهت حفاظت و صیانت از باغ‌ها می‌شود؛ اعمال تشویق، راه‌حل مناسبی برای نگهداری باغ‌ها است، پس سیاست تشویقی باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز یکی از مشکلات اساسی باغداران را تأمین آب دانست و بیان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده این مسئله نیز به‌زودی حل خواهد شد.

صیانت و مدیریت باغ‌ها اولویت شهرداری در حوزه فضای سبز است

شهردار شیراز نیز در این بازدید بر اقدام عاجل برای صیانت این باغات و لزوم هم افزایی همه دستگاه‌های ذی‌ربط به‌منظور این مهم تاکید کرد.

محمدحسن اسدی اظهار کرد: آب‌رسانی به باغات دغدغه و اولویت اصلی شهرداری شیراز است که در این راستا با حساسیت ویژه آن را دنبال می‌کنیم.

وی بابیان اینکه جلوی هرگونه تخلف می‌ایستیم، خاطرنشان کرد: اگر رسیدگی به باغ‌ها رها شود، ظرف چند سال آینده چیزی از این محدوده ارزشمند باقی نمی‌ماند.

او از جلسات مستمر با نماینده‌های باغداران، انجام زه‌کشی آبیاری باغ‌ها و مواردی که منجر به صیانت از باغات می‌شود، خبر داد و گفت: دستگاه‌های دیگر استان باید تلاش خود را برای حفظ باغ‌ها انجام دهند تا بخش زیادی از این باغ‌ها سرمایه اجتماعی و باید حفظ شوند.

شهردار شیراز با اشاره به چالش کمبود آب به‌عنوان یکی از موضوعات اساسی گفت: مدیریت آب و صیانت از باغ‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری است.

بنابراین گزارش؛ شهرداری شیراز بیش از ۳.۵ کیلومتر از جوادیه تا محمودیه زه‌کشی  آبیاری باغات انجام داده است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد