hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (ویدئو) سوخو 75؛ چرا جنگنده پیشرفته جدید روسیه جهان را به وحشت انداخته است؟

(ویدئو) سوخو 75؛ چرا جنگنده پیشرفته جدید روسیه جهان را به وحشت انداخته است؟

جنگنده رادارگریز مفهومی سوخو-۷۵ چک میت Checkmate که برد بیشتری از F-35 دارد، بدون پس سوز به سرعت 1.8 ماخ می رسد، و حتی می‌تواند توسط هوش مصنوعی از راه دور کنترل شود.

فرادید| رونمایی اولیه از جدیدترین جت جنگنده روسیه، تا همین مرحله هم، هراس زیادی را در بسیاری از کشورهای غربی و به طور خاص آمریکا در پی داشته است. 

کانال آدمیرال نوشت: جت رادارگریز مفهومی سوخو-۷۵ چک میت  Checkmate که برد بیشتری از F-35 دارد، بدون پس سوز به سرعت 1.8 ماخ می رسد، و حتی می‌تواند توسط هوش مصنوعی از راه دور کنترل شود، حداقل روی کاغذ، برای نیروی هوایی روسیه بسیار نویدبخش است. با این حال، از مدل مفهومی تا پرواز واقعی، مسیری پر تلاطم پیش روی این جنگنده است.

اما آیا این جنگنده، واقعا آینده نیروی هوایی روسیه و دنیاست و خواهد توانست بهترین جنگنده فعلی آمریکا یعنی اف 35 را از میدان به در کند؟ یا اینکه قرار ست به عنوان یک پروژه شکست خورده دیگر این کشور، به سرعت از یادها برود.  

سوخو-۷۵ که در روسیه از آن به عنوان LTS یا هواپیمای سبک تاکتیکی یاد می‌شود یک جنگنده نسل پنجم و پنهان‌کار است که اولین نمونه آزمایشی آن 3 سال پیش در مراسمی پر زرق و برق رونمایی شد و قرار است تا 3 سال دیگر به تولید انبوه برسد. علاوه بر ویژگی های فنی قابل ملاحظه، چک میت یکی از اقتصادی ترین جنگنده های مدرن دنیاست که در صورت تولید انبوه، مشتریان بیشماری را در سراسر دنیا هدف قرار خواهد داد.

ما در این ویدئو به بررسی آخرین جنگنده روسیه و نقاط ضعف و قوت ان می پرداریم، همچنین پتانسیل سوخو 75 برای تسلط بر بازار جهانی جنگنده های پنهانکار نسل پنجم را بررسی خواهیم کرد.

منبع: faradeed-184548

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد