hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > عملیات نظامی ایران علیه مواضع اسرائیل «پاسخ» بود نه «حمله»

عملیات نظامی ایران علیه مواضع اسرائیل «پاسخ» بود نه «حمله»

رضا نصری درباره شلیک گسترده پهپادی و موشکی ایران به مواضع اسرائیل گفت: در واقع، اقدام ایران یک «پاسخ» است - و نه یک «حمله» آنطور که رسانه‌های مغرض می‌گویند - و مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد کاملآ موجه می‌شود. تاکنون اسرائیل بدون اینکه با ایران در جنگ باشد، چندین بار به منافع و مواضع ایران در سوریه و لبنان و حتی در خاک ایران حمله کرده و اقدام ایران واکنشی به این حملات است.

رضا نصری تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل در پاسخ به این سوال که ایران اقدام نظامی خود علیه اسرائیل را در پاسخ به حملات دو هفته گذشته به کنسولگری ایران در سوریه انجام داد به نظر شما دامنه تنش تا کجا ادامه خواهد‌ داشت، گفت: پاسخ ایران به منظور پیشگیری از حملات آینده اسرائیل صورت گرفته است. در واقع، اقدام ایران یک «پاسخ» است - و نه یک «حمله» آنطور که رسانه‌های مغرض می‌گویند - و مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد کاملآ موجه می‌شود. تاکنون اسرائیل بدون اینکه با ایران در جنگ باشد، چندین بار به منافع و مواضع ایران در سوریه و لبنان و حتی در خاک ایران حمله کرده و اقدام ایران واکنشی به این حملات است. 

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی نصری را در ادامه می خوانید:

 

  • اینکه دامنه حملات تا کجا ادامه خواهد داشت هنوز مشخص نیست و بستگی به واکنش اسرائیل و حامیان آن دارد. 
  • کیفیت پاسخ اسرائیل بستگی به این دارد که چقدر از این پاسخ نظامی ایران صدمه ببیند، چقدر تلفات داشته باشد و چه میزان و چه نوع حمایتی از جانب آمریکا کسب کند. 
  • معتقدم لازم است بحث «آتش‌بس» به عنوان یک موضوع محوری در درگیری اخیر مطرح شود. طرح بحث آتش‌بس مستعد است که حمایت مردم و افکار عمومی منطقه و همچنین افکار عمومی در سایر کشورهای جهان - را جلب کند و این اتهام واهی که ایران یک عنصر «بی‌ثبات‌کننده» در منطقه است را خنثی سازد. 
  • ضمن اینکه قطعاً دستگاه تبلیغاتی اسرائیل و آمریکا تلاش خواهند کرد ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند و از این رو بسیار مهم است ایران تمام اقدامات خود را در چارچوب حقوق بین‌الملل برای توجیه و تشریح این اتفاق به کار گیرد و‌ نشان دهد واکنش «متناسب و ضروری» آن در راستای اجرای حق «دفاع مشروع» بوده است

منبع: etemadonline-657122

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد