به گزارش اکوایران، بازار سهام روز شنبه شاهد انفجار بغض حقیقی‌های بورس تهران بود. کد‌های حقیقی امروز هزار و 790 میلیارد تومان پول از موقعیت‌های سهامی و هزار و 10 میلیارد تومان پول از صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت خارج کردند.

خروج پول حقیقی امروز نسبت به ارزش معاملات پایین این روز‌ها، شدت بالایی داشته است. بازار سهام روز هجدهم اردیبهشت سال قبل با وجود خروج 3 هزار و 660 میلیارد تومانی پول حقیقی، به دلیل سطح ارزش معاملات خرد 11 هزار و 960 میلیارد تومانی، شاهد فرار حقیقی 30.6 درصدی از ارزش معاملات خرد بود. با این وجود نسبت فوق در روز گذشته با 31.04 درصد بیشترین میزان را از ابتدای سال 1402 به ثبت رسانده است.

خروج سرمایه حقیقی 2 هزار و 800 میلیارد تومانی از موقعیت‌های سهامی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت در کنار افزایش انتظارات صعودی در بازارهای موازی، احتمال حرکت این سرمایه به بازار‌های موازی را افزایش داده است.

وعده خاندوزی برای کاهش مالیات / کاهش اونس در بازارهای جهانی

شاخص کل در مقابل سطح 2 میلیون و 200 هزار واحدی!

بازار سرمایه در فروردین ماه امسال شاهد رشد شاخص‌های سهامی تا اواسط کانال 2 میلیون و 200 هزار واحدی بود. بورس تهران دوازده روز معاملاتی طی شده از فروردین ماه را در این کانال سپری کرده است. با ریزش نزدیک به 54 هزار واحد از تراز شاخص کل بورس تهران در معاملات سهامی امروز، شاخص کل بورس تهران به سطح 2 میلیون و 207 هزار و 979 واحد رسید. فاصله اندکی که شاخص کل با سطح حمایتی 2 میلیون و 200 هزار واحدی دارد موجب شده تا احتمال از دست رفتن این حمایت در معاملات روز آینده افزایش یابد.

در حال حاضر تمام تمرکز معاملات سهامی بر روند اخبار سیاسی و نظامی در خاورمیانه و نرخ‌ها در بازار‌های موازی بازار سهام است.

آیا بورس فریز شده؟ / نگاهی به کارنامه مرد یخی