hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مشاهده خرس قهوه‌ای در اقلید/ ضرورت مدیریت پسماند و احتیاط در تردد

رئیس حفاظت محیط زیست اقلید اعلام کرد:

مشاهده خرس قهوه‌ای در اقلید/ ضرورت مدیریت پسماند و احتیاط در تردد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید از مشاهده یک فرد خرس قهوه ای در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

علی‌بخش نجاتی گفت: یک خرس قهوه‌ای که احتمالا" برای تامین آب شرب و غذا در اطراف دهستان خنجشت آمده بود در این منطقه مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه خرس قهوه‌ای گونه‌ای تحت مراقبت است، افزود: این خرس قهوه‌ای به سمت کوه‌های خنجشت حرکت کرده  و به زیستگاه خود بازگشت.

نجاتی در این زمینه افزود: کوه‌های خنجشت تحت پایش ماموران یگان محیط زیست اقلید است تا آسیبی به این گونه جانوری حمایت شده وارد نشود .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید از اعضای جوامع محلی روستای خنجشت و سمن های محیط زیستی خواست تا همکاری بیشتری با  یگان محیط زیست شهرستان اقلید داشته باشند و برای حفاظت از این گونه جانوری حمایت شده تلاش بیشتری انجام شود.

وی گفت: مشاهده این خرس قهوه ای، بار دیگر اهمیت حفاظت از زیستگاه های حیات وحش  را به ما یادآوری می کند. این موضوع نقشی کلیدی در جلوگیری از بروز تعارض بین انسان و حیات وحش دارد.

نجاتی گفت: رها کردن زباله در طبیعت و مدیریت صحیح پسماند شهری و روستایی به ویژه در مناطق نزدیک به زیستگاه‌های حیات وحش، موجب جذب حیوانات وحشی مانند خرس‌ها به سکونتگاه‌ها می‌شود. این امر نه تنها می‌تواند سلامتی حیوانات را به خطر اندازد، بلکه امنیت انسان ها را نیز تهدید می کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به افزایش حضور انسان در طبیعت، احتمال مواجهه با حیوانات وحشی نیز افزایش یافته است. در صورت مشاهده حیوانات وحشی، به هیچ عنوان به آنها نزدیک نشوید و فضای کافی برای عبور و مرور آنها را فراهم کنید.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد