hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > پیش‌بینی بورس هفته/ تثبیت شاخص کل در کانال 2 میلیون و 200 هزار واحدی+ نمودار

پیش‌بینی بورس هفته/ تثبیت شاخص کل در کانال 2 میلیون و 200 هزار واحدی+ نمودار

اقتصادنیوز: بورس تهران در جریان معاملات این هفته با افزایش 13 درصدی متوسط ارزش معاملات خرد و خروج جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود. در این هفته تراز شاخص کل 49 صدم درصد افزایش داشت و تراز شاخص هم‌وزن بورس تهران نیز 1.10 درصد پایین‌تر از سطح انتهایی هفته گذشته ایستاد.

به گزارش اقتصادنیوز ، بورس تهران در روز ابتدای این هفته شاهد خروج هزار و 100 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و خروج 599 میلیارد تومانی سرمایه حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد نیز که در انتهای هفته قبل در تراز 4 همتی قرار داشت؛ در روز ابتدایی این هفته افزایش 63 درصدی داشت و روز دو‌شنبه تراز 3 هزار و 953 میلیارد تومانی را تجربه کرد. روز سه‌شنبه این هفته سطح ارزش معاملات خرد سهام تا 4 هزار و 458 میلیارد تومان افزایش یافت. در این هفته متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با 13 درصد افزایش به نسبت هفته قبل تا سطح 4 هزار و 981 میلیارد تومانی بالا آمد. برآیند جریان پول حقیقی در هفته اول اسفند ماه با کاهش خروج جریان پول حقیقی همراه بود و شاهد خروج 10 میلیارد تومان پول حقیقی از سهام بودیم. در اولین هفته فروردین شاهد ورود 494 میلیارد تومانی جریان پول حقیقی به سهام بودیم. در هفته دوم فروردین بار دیگر بازار سهام با خروج 872 میلیارد تومانی جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود و در سومین هفته فروردین ماه، خروج پول حقیقی از بازار سهام تا سطح هزار و 689 میلیارد تومان افزایش داشت. تراز شاخص کل بورس تهران نیز در انتهای هفته قبل 2 میلیون و 250 هزار و 906 واحد بسته شد و در روز انتهایی این هفته تا سطح 2 میلیون و 261 هزار و 899 واحدی افزایش داشت و بازدهی مثبت 49 صدم درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران نیز در این هفته چیزی نزدیک به 1.1 درصد افت کرد و در تراز 751 هزار و 320 واحدی ایستاد.

بورس تهران در این هفته شاهد تثبیت شاخص کل در محدوده 2 میلیون و 200 هزار واحدی بود. شاخص کل بورس تهران از ابتدای فروردین ماه وارد این کانال شده است و طی 11 روز معاملاتی اخیر در این کانال نوسانات سبک داشته است. روند خروج جریان پول حقیقی در هفته سوم فروردین ماه تشدید شد که ناشی از حمایت حقوقی‌ها از نماد‌های شاخص‌ساز بود و ارزش معاملات خرد روزانه بازار سهام را نیز افزایش داد.

شرایط بازار سهام؛ قبل از آغاز چهارمین هفته فروردین‌ماه

بورس تهران هفته چهارم فروردین ماه را با سطح حمایتی 2 میلیون و 250 هزار واحدی شاخص کل و سطح مقاومتی 760 هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. بازار سهام هفته‌های اسفند ماه و هفته اول فروردین را با شکل‌گیری موج صعودی شاخص کل همراه بود اما این روند صعودی نتوانست سطح 2 میلیون و 300 هزار واحدی را فتح کند و در گیر اصلاح زمانی شده است.

030124

بورس تهران قبل از آغاز چهارمین هفته فروردین ماه با شرایط سختی مواجه است. با افزایش تنش‌های سیاسی و نظامی در خاورمیانه ریسک سیستماتیک اوراق سهام شدیدا افزایش یافته است. از سوی دیگر تأثیر منفی کوتاه مدت افزایش نرخ ارز بر معاملات سهام با تشدید خروج سرمایه از بازار نیز فشار عرضه را به خودی خود بالا برده است. در هفته سوم فروردین ماه شاهد جبران عرضه حقیقی‌ها با حمایت کد‌های حقوقی از نماد‌های شاخص‌ساز بودیم.

با این اوصاف احتمال تشدید رکود معاملاتی در هفته پیش‌رو بالا رفته است و امکان بازگشت به زیر سطح 2 میلیون و 200 هزار واحدی شاخص کل نیز در صورت تشدید ریسک بازار وجود دارد. روند عرضه و تقاضای روز شنبه می‌توان شدت واکنش بازار سهام به چالش‌های موجود را مشخص کند.

منبع: eghtesadnews-640029

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد