hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > ضرب‌وشتم شدید دانش‌آموز کلاس اولی در سراوان؛ آموزش و پرورش اطلاعیه داد/ عکس

ضرب‌وشتم شدید دانش‌آموز کلاس اولی در سراوان؛ آموزش و پرورش اطلاعیه داد/ عکس

دانش‌آموز کلاس اولی در سراوان، به دلیل انجام ندادن تکالیف درسی، توسط معلم خود ضرب‌وشتم و تنبیه بدنی شد. آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این خصوص اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش شبکه شرق، یک دانش‌آموز کلاس اولی در سراوان، به دلیل انجام ندادن تکالیف درسی، توسط معلم خود تنبیه شد.

روز یکشنبه «۱۹ فروردین ۱۴۰۳»، یک دانش‌آموز کلاس اولی  دبستان ۱۳ آبان در روستای «دزک» سراوان، واقع در استان سیستان و بلوچستان، به دلیل انجام ندادن تکالیف درسی، توسط معلم خود ضرب‌و شتم وتنبیه بدنی شد.

طبق اعلام داود گلی، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان، خانواده این دانش‌آموز روز سه‌شنبه، به اداره آموزش و پرورش این موضوع را گزارش کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان همچنین تاکید کرد: «مدیر مدرسه بلافاصله لغو ابلاغ شده است، چراکه قبلا بخشنامه‌ای مبنی بر عدم اتفاق افتادن تنبیه بدنی به مدارس ابلاغ شده بود و مدیر مدرسه موظف بود این موضوع را مدیریت کند. از سویی دیگر، پرونده تخلف اداری برای معلم مربوطه صادر و تنظیم شده و وی می‌بایست در هیات تخلفات اداری پاسخگوی اقدام خود باشد؛ لذا باید منتظر رای صادره برای این معلم شد.»

تنبیه دانش آموز در سراوان

اطلاعیه آموزش‌ و پرورش سیستان‌ و بلوچستان درباره تنبیه دانش‌آموز سراوانی

اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان درباره خبر منتشرشده مبنی بر تنبیه بدنی دانش‌آموز دبستان «۱۳ آبان» روستای «دزک» شهرستان سراوان، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در اطلاعیه اداره آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان آمده است: «درپی انتشار مطلبی تحت عنوان تنبیه بدنی دانش‌آموز محصل پایه اول دبستان «۱۳ آبان» روستای «دزک» شهرستان سراوان، در برخی کانال‌های اجتماعی، به اطلاع می‌رساند، پس از بررسی موضوع یادشده محرز شد که متاسفانه این خبر صحت دارد و معلم تحت تاثیر احساسات و هیجانات لحظه‌ای، ناخواسته مبادرت به این اقدام غیرانسانی و خلاف قوانین و ضوابط حاکم بر دستگاه تعلیم و تربیت کرده است.

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سراوان پس از آگاهی یافتن از این موضوع (سه‌شنبه، ۲۱ فروردین ماه)، با هدف بررسی صحت و سقم و چگونگی وقوع این موضوع، اقدام به اعزام تیمی شامل مسئولان واحدهای نظارتی و آموزشی به مدرسه کرد و ابلاغ مدیر مدرسه یادشده لغو و معلم نیز با تشکیل پرونده تخلفاتی با هدف سیر مراحل اداری و صدور رای به هیات رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش استان معرفی شد.

موضوع ممنوعیت تنبیه بدنی و لزوم پرهیز از این عمل غیرانسانی در مدارس از طریق ارسال دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مختلف و متعددی هر سال به مدیران، معلمان و عوامل اداری و آموزشی مدارس اطلاع‌رسانی می‌شود.»

منبع: sharghdaily-925936

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد