hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > رکود نسبی معاملات بورس در هفته هراس از جنگ

رکود نسبی معاملات بورس در هفته هراس از جنگ

اقتصادنیوز: روند تغییرات میانگین ارزش معاملات خرد سهام در هفته اخیر ریزشی بود. ناظران یکی از علل آن را ترس بازار از تنش نظامی میان ایران و اسرائیل می‌دانند.

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام در این هفته با افت نسبی ارزش معاملات خرد سهام مواجه بود و میانگین ارزش معاملات خرد 11 درصد کاهش یافت. 

در اولین روز معاملات هفته اخیر ارزش معاملات خرد سهام به رقم 6 هزار و 661 میلیارد تومان افزایش یافت و روز یکشنبه ارزش معاملات خرد سهام 4 هزار و 852 میلیارد تومان شد.

 ارزش معاملات در روز دوشنبه به 3 هزار و 953 میلیارد تومان کاهش یافت. روز سه‌شنبه ارزش معاملات خرد 13 درصد رشد کرد و به 4 هزار و 458 میلیارد تومان رسید. 

میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 4 هزار و 981 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 4 هزار و 411 میلیاردی هفته پیشین، افت 11 درصدی داشته است.

رکوردداران ارزش و حجم معاملات

در اولین روز هفته، نماد شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و نمادهای فزر، خودرو، ذوب و خگستر در رتبه‌های بعدی بودند. 

نماد ذوب نیز بیشترین حجم معاملات را داشت و نمادهای خودرو، شستا، خساپا و شپنا در رده‌های بعدی قرار داشتند. 

روز یکشنبه نمادهای وبملت، فزر، فن افزار، خودرو و ذوب بیشترین ارزش معاملات را داشتند. نمادهای وبملت، ذوب، خودرو، شستا و وتجارت نیز بیشترین حجم معاملات را داشتند. 

روز دوشنبه نیز بیشترین ارزش معاملات به نمادهای وبملت، فزر، فولاد، آریا و فملی تعلق داشت. در جدول حجم معاملات نمادهای کچاد، ذوب، کگل، وبملت و فخوز در صدر بودند.  

در آخرین روز معاملاتی هفته، نمادهای فن افزار، البرز، وبملت، فولاد و فزر بیشترین ارزش و نمادهای ذوب، البرز، وبملت، فاراک و فاذر بیشترین حجم معاملات را داشتند. 

 

منبع: eghtesadnews-639509

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد