hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > ۵ پروژه عجیب هواپیمایی که نیروی هوایی آمریکا برای مدتی دنبال می‌کرد

۵ پروژه عجیب هواپیمایی که نیروی هوایی آمریکا برای مدتی دنبال می‌کرد

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۵ برنامه نظامی عجیب نیروی هوایی ارتش ایالات متحده آشنا کنیم که پس از مدتی رها شدند.

در حالی که به طور سنتی، کمپانی‌هایی مانند بوئینگ یا لاکهید مارتین به پیشنهادات شاخه‌های نظامی مختلف ایالات متحده به منظور توسعه برنامه‌های هواپیما‌های نظامی موفق از لحاظ تجاری پاسخ می‌دهند، برخی از این برنامه‌ها به دلایلی لغو می‌شوند. به طور معمول، این دلیل هزینه خواهد بود، زیرا برنامه‌های آزمایشی می‌توانند بسیار پرهزینه شوند.

به گزارش روزیاتو، در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۵ برنامه نظامی عجیب نیروی هوایی ارتش ایالات متحده آشنا کنیم که پس از مدتی رها شدند.

۱- Lockheed YF-۱۲A

۵ پروژه عجیب هواپیمایی که نیروی هوایی ایالات متحده برای مدتی دنبال می‌کرد

نام پروژه: MX-۴۷۲

زمان شروع پروژه: ۱۹۴۵

زمان ترک پروژه: ۱۹۴۹

در حالی که برخی از پروژه‌ها خواستار تامین انرژی مورد نیاز بمب افکن‌ها از راکتور‌های هسته‌ای بودند، هدف برخی دیگر توسعه جت‌های جنگنده انگلی بود که توسط بمب‌افکن‌ها در هوا رها می‌شدند؛ و اینچنین بود که McDonnell XF-۸۵ Goblin به وجود آمد. به گفته موزه ملی نیروی هوایی، سازنده این هواپیما، Goblin را برای محافظت از بمب افکن‌های Convair B-۳۶ Peacemaker که فراتر از پوشش جنگنده‌های معمولی پرواز می‌کردند، توسعه داده است. طراحی این هواپیما به گونه‌ای بود که XF-۸۵ در داخل محفظه بمب B-۳۶ قرار می‌گرفت و پس از مشاهده هواپیما‌های دشمن، جنگنده انگل بر روی یک سکو پایین می‌آمد و برای محافظت از بمب افکن‌ها رها می‌شد.

دو فروند هواپیمای آزمایشی از این نوع سفارش داده شد که آزمایش پرواز آن‌ها در سال ۱۹۴۸ آغاز گردید. با این حال، در حالی که خلبانان توانستند مک دانل XF-۸۵ Goblin را با موفقیت رها کنند، هوای متلاطم زیر بدنه بمب افکن مانع از اتصال ایمن آن‌ها به بمب افکن شد و چندین فرود اضطراری را در پی داشت. به همین ترتیب، هیچ بمب افکن B-۳۶ نتوانست با موفقیت XF-۸۵ را حمل کند، تا این که این برنامه در سال ۱۹۴۹ به پایان رسید، زیرا پیشرفت فناوری‌های سوخت گیری هوایی نویدبخش بود. یک XF-۸۵ در سال بعد برای نمایش به موزه نیروی هوایی آورده شد.

منبع: fararu-724471

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد