به گزارش اکوایران، موضوع اجرای مصوبه شورای عالی انرژی در مورد ممنوعیت تبلیغ  کالاها با مصرف انرژی بالا را اخیرا  مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد. او با اشاره به ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انرژی، وظیفه ممنوع کردن تبلیغ کالاهای با مصرف انرژی بالا و فاقد سازگاری لازم با اقلیم های مختلف کشور را برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد گذاشته شده است.

رجبی مشهدی ادامه داد: وزارتخانه ارشاد موظف است با همکاری دستگاه‌های ذیربط به ویژه سازمان صداوسیما اقدامات لازم را برای ممنوعیت تبلیغ این گونه کالاها براساس پیشنهاد وزارتخانه‌های نفت و نیرو و هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عمل آورد.

البته این تصمیم را سال گذشته شورای عالی انرژی گرفته بود. اواخر پاییز سال گذشته علی اکبر محرابیان وزیر نیرو اعلام کرده بود، شورای عالی انرژی مصوب کرد که تبلیغات کولرهای گازی در سراسر کشور به جز مناطق گرمسیری ممنوع شود. او همان زمان گفت: این موضوع به زودی عملیاتی خواهد شد و رسانه‌های کشور باید در مورد مذمت و مشکلات استفاده از کولرهای گازی در سراسر کشور و مناطق عادی و سردسیر از نظر عادی و طبی اطلاع‌رسانی گسترده کنند.

طبق بررسی «اکوایران» در حال حاضر قیمت انواع کولرگازی بین 1 میلیون و  100 هزار تومان تا 10 میلیون و 900 هزار تومان بفروش می‌رود. پیش بینی می‌شود با اجرای مصوبه شورای عالی انرژی در بازار قیمت این اقلام افت کند.