hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > علت یخ زدن کولر گازی در (زمستان و تابستان) چیست؟ + راه حل

علت یخ زدن کولر گازی در (زمستان و تابستان) چیست؟ + راه حل

علت یخ زدن کولرگازی چیست؟ در این مطلب به معرفی 5 راه حل یخ زدن کولر گازی پرداختیم که به شما کمک میکند تا شاید بی نیاز از تعمیر کولرگازی شوید

چرا کولر گازی در تابستان یخ می‌زند؟ علت یخ زدن کولر گازی پنجره ای ال جی چیست؟  یخ زدن کولر گازی در شب چه راه حلی دارد؟ وقتی کولر گازی یخ می‌زند باید چکار کنیم؟ سوالاتی از این قبیل ممکن است برای بسیاری از افراد که از کولر گازی استفاده می کنند به وجود آید.

یخ‌زدگی دستگاه کولر گازی در زمستان و تابستان یکی از مشکلات شایع در اسپلیت ها است. برای رهایی از این مشکل لازم است تا با علت یخ زدن کولر گازی و راه حل یخ زدن کولر گازی آشنایی داشته باشید.

علت یخ زدن کولر گازی

دلایل بسیاری باعث یخ‌زدگی دستگاه کولر گازی می‌شوند که در ادامه به بررسی اصلی‌ترین دلایل و 5 علت یخ زدن کولر گازی می‌پردازیم.

  1. جریان هوای ضعیف

یکی از دلایل مهم یخ زدن دستگاه کولر گازی، جریان هوای ضعیف در دستگاه کولر است. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که لوله‌های انتقال دهنده هوا آسیب ببینند. در مواقعی که هوای گرم داخل خانه به صورت متراکم وارد بخش تبدیل جریان در کولر شوند نیز چنین مشکلی به وجود می‌آید.

مشکل جریان هوا و یخ زدن کولرگازی

برای اینکه این مشکل را برطرف کنید، لازم است تا تا انسداد یا نشتی کانال کولر مورد بررسی قرار گیرد.

  1. فیلتر هوای کثیف

یکی از مواردی که در هنگام برطرف کردن علت یخ زدن کولر گازی ممکن است به آن برخورد کنید، کثیف بودن فیلتر هوای کولر گازی است. بدین منظور توصیه می‌کنیم تا فیلتر هوای دستگاه کولر گازی را هر سه ماه یکبار سرویس یا تعویض کنید. عدم انجام این کار ممکن است باعث ایجاد جریان نامناسب هوا در آن شود. بنابراین راه حل یخ زدن کولر گازی در این هنگام، تعویض فیلتر هواست. دقت داشته باشید با تعویض یا سرویس فیلتر هوای کولر گازی، کیفیت هوای خروجی نیز بهبود خواهد یافت.

  1. کاهش میزان گاز

در صورتی که میزان گاز موجود در کولر گازی کاهش پیدا کند باعث یخ‌زدنگی کولر گازی در زمستان یا تابستان می‌شود. هنگامی که دستگاه کولر گازی نسبت به حالت عادی گاز کمتری داشته باشد، می‌تواند بر عملکرد مناسب دستگاه تاثیر داشته باشد. درنتیجه این امر، داخل دستگاه کولر گازی بر روی سطح بخش سیم‌پیچی یخ می‌زند. درواقع کمبود گاز باعث یخ زدن یا برفک زدن قسمتی از ورودی اواپراتور می‌شود.

  1. آسیب و خرابی فن

آسیب‌دیدگی و خرابی فن دستگاه کولر گازی باعث می‌شود تا جریان ناکافی هوا در دستگاه مشکل‌ساز گردد و یخ‌زدگی دستگاه کولر گازی را مشاهده کنید. همچنین خرابی فن دمنده هوا، مشکلات بسیاری در کل سیستم کولر گازی به وجود می‌آورد.

  1. گرفتگی لوله تخلیه آب میعان

گرفتگی لوله تخلیه آب میعان یکی دیگر از موارد علت یخ زدن کولر گازی است که ممکن است با آن برخورد کنید. فعالیت دستگاه کولر گازی تنها به سرمایش داخل محیط محدود نمی‌شود و بخشی از آن به انتقال هوای گرم داخل خانه به بیرون از محیط مربوط می‌شود. رطوبت موجود در داخل هوای خانه باعث می‌شود تا فشار هوا متراکم شود و لوله تخلیه، آب حاصل از میعان را به بیرون هدایت می‌کند. 

بد نیست اشاره کنیم که یکی از علت اینکه کولر گازی روی فن کار میکند ممکن است مربوط به همین گرفتگی باشد

علت یخ زدن کولر گازی پنجره ای در تابستان

یکی از انواع کولر گازی، کولر گازی پنجره‌ای است که ممکن است در تابستان به دلایل مختلفی دچار یخ‌زدگی شود. سیم‌پیچ‌های اواپراتور که در قسمت جلوی کولر پنجره‌ای قرار دارند، بیشتری محلی است که یخ زدگی در آن رخ می‌دهد. از دلایل یخ زدن کولر گازی پنجره‌ای در تابستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمبود گاز مبرد
  • بسته بودن جریان هوا
  • نصب اشتباه
  • تنظیم دما در درجه پایین در هوای معتدل
  • عدم تخلیه درست
  • خرابی کمپرسور

علت یخ زدن کولر گازی در زمستان

یخ زدن کولر گازی مشکلی است که ممکن است برای هر برندی از دستگاه کولر گازی به وجود آید و این مشکل در تمامی فصول سال حتی زمستان می‌تواند صورت گیرد. اصلی‌ترین علت یخ زدن کولر گازی در زمستان، سرمای بیش از حد هوای بخشی از محیط بوده که فن کولر در آن تعبیه شده است.

منجمد شدن پمپ حرارتی دستگاه کولر گازی باعث می‌شود تا دستگاه در زمستان یخ بزند. سیستم پمپ حرارتی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که با توجه به دمای هوا هر 30، 60 و یا 90 دقیقه یکبار در حالت یخ زدایی قرار می‌گیرد. در این حالت، کولر گازی، هوای خنک را به فضای داخل اتاق و محیط انتقال می‌دهد و از طرف دیگر، هوای گرم را به بخش بیرونی کولر منتقل می‌کند.

از مهم‌ترین دلایل یخ زدن کولر گازی در زمستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جریان هوای ضعیف در کندانسور
  • کویل‌های کثیف علت یخ‌زدگی کولر گازی
  • فن کندانسور آسیب دیده
  • کم بودن گاز کولر اسپلیت

علت یخ زدن کولر گازی پنجره ای در شب

عمدتا مواردی که در رابطه با دلایل یخ زدن کولر گازی پنجره‌ای در تابستان اشاره کردیم، می‌توانند از علل یخ زدن کولر گازی پنجره‌ای در شب نیز باشند. اما اصلی‌ترین علت یخ زدن کولر گازی پنجره ای در شب، کاهش میزان گاز موجود در دستگاه است.

کاهش میزان گاز موجود در دستگاه نسبت به حالت معمول، ممکن است بر روی عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کند. درنتیجه کاهش فشار داخل آن باعث می‌شود تا بخار آب نزدیک روی سطح بخش سیم‌پیچ یخ بزند. 

نقص در نحوه عملکرد کنتاکتور دستگاه کولر گازی نیز می‌تواند یکی از دلایل یخ زدگی کولر در شب باشد. برای حل این مشکل باید ابتدا دستگاه کولر را خاموش کرده و سپس فن کولر را که در قسمت بیرونی قرار دارد بررسی کنید. پس از آب شدن یخ‌های کولر، دوباره آن را روشن کنید.

در صورتی که هنوز هم کولر یخ زده می‌شود، حتما با متخصصان تعمیر کولر گازی در تهران در این صفحه https://salamrepair.com/best-air-conditioner-repair-center-in-tehran تماس بگیرید.

 

 

سخن پایانی

سلام تعمیر

به جرئت می‌توان بیان کرد که مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر روی مدت زمان عمر مفید کولر گازی،‌ انجام سرویس‌های دقیق و به موقع است. 

همانطور که اشاره کردیم، یخ‌زدگی دستگاه کولر گازی ممکن است دلایل بسیاری داشته باشد. شما می‌‌توانید با انجام بازدیدهای دوره‌ای و سرویس کردن دستگاه کولر گازی، علت یخ زدن کولر گازی را پیدا کنید و این مشکل را تا حد زیادی برطرف نمائید. 

 

منبع: sharghdaily-925794

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد