hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > خرید عسل طبیعی از هاچ لند

خرید عسل طبیعی از هاچ لند

عسل یکی از هدیه های طبیعت است و به دلیل داشتن خواص درمانی زیاد مورد توجه خانواده های زیادی قرار گرفته ولی دغدغه اصلی، خرید عسل طبیعی و نه تقلبی است، متاسفانه حضور افراد سودجو باعث شده محصولات بی کیفیت زیادی در بازار وجود داشته باشد و ما در مجموعه هاچ لند با انتشار این مقاله سعی داریم نکاتی درباره نحوه تشخیص عسل طبیعی از تقلبی را که باید قبل از خرید بدانید را با هم بررسی کنیم.

فرآیند تولید عسل طبیعی

اولین مرحله در این فرآیند تغذیه زنبورهای عسل از شهد گیاهان مختلف است (که منجر به تولید انواع عسل می شود) سپس این شهد به معده زنبور رفته و آنزیم های گوناگون به آن اضافه شده و در ادامه این ماده شروع به تجزیه می کند که در این بخش گلوکوز و فروکتوز که پایه اصلی عسل طبیعی هستند تولید شده و توسط زنبورها روی موم ها قرار می گیرند و پس از خشک شدن آماده بهره‌برداری هستند.

راهنمای خرید عسل طبیعی

همانطور که اشاره کردیم عسل خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد و از همین رو در مردم جهان و به خصوص مردم ایران که پیشینه زیادی در مصرف این ماده با توجه به اهمیت عسل در طب سنتی دارد، به آن علاقه‌مند هستند ولی باید قبل از خرید فوت و فن هایی بیاموزیم که به ما در خرید این ماده کمک کند تا در تشخیص عسل طبیعی مهارت پیدا کنیم. که در این بخش با هم به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.

سنجش میزان ساکاروز عسل طبیعی

اشاره شد که برای تشخیص عسل طبیعی نیاز داریم تا شاخص یا فاکتورهایی را بشناسیم و هنگام خرید عسل به آن توجه کنیم، یکی از این شاخص ها میزان ساکاروز است که نشان دهنده کیفیت عسل است و ما را در خرید محصول مناسب یاری می کند.

در ابتدا باید حتما محصولی را خریداری کنید که مانند برند هاچ لند معتبر باشد و تمام مجوزهای بهداشتی لازم را اخذ کرده باشد و با بررسی لیبل آن میزان ساکاروز را بررسی کنیم، معمولا عسل های با کیفیت ایرانی نباید ساکاروز بیشتر از 5 درصد داشته باشند و هر چقدر میزان این شاخص کمتر باشد نشان دهنده کیفیت بالای آن است، البته محققین به این نتیجه رسیدند که برای افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند باید میزان ساکاروز کمتر از 2.5 درصد باشد.

سنجش میزان ساکاروز عسل طبیعی

یکی از استثناها در این زمینه عسل کنار است که میزان ساکاروز طبیعی آن تقریبا 5 تا 7 درصد است که به طور طبیعی بالاست!

فراموش نکنید که برندهای نامعتبر با درج میزان ساکاروز پایین سعی در فریب شما را دارند پس حتما از برندهای معتبر و متخصص عسل طبیعی بخرید و حتما اطلاعاتی درباره نحوه تشخیص عسل طبیعی از تقلبی بدست آورید.

بررسی منبع عسل

حتما قبل از خرید آگاه باشید که هر عسلی خواص درمانی به خصوص خود را دارد و بهتر است با خاصیت های انواع عسل آشنا شوید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید چونکه همانطور که توضیح دادیم زنبورهای عسل با توجه به اینکه از شهد چه گیاه یا میوه ای تغذیه کرده باشند محصول متفاوتی تولید می کنند به طور مثال عسل آویشن به دلیل خواصی که دارد به صورت ویژه برای پاکسازی ریه و درمان بیماری های پوستی موثر است، هر چند یک سری از خواص درمانی بین انواع عسل ها مشترک است.

میزان رطوبت

سنجش میزان رطوبت نیز یکی دیگر از شاخص هایی است که به ما در هنگام خرید عسل طبیعی با کیفیت کمک می کند، هر چقدر عسل روان تر باشد به این معناست که از کیفیت پایین تری برخوردار است و در نتیجه زودتر رس میبندد و مزه آن ترش می شود.

میزان رطوبت استاندارد برای عسل طبیعی حداکثر 20 درصد است، البته فراموش نکنید که این آزمایش باید در دمای 20 درجه سانتیگراد که دمای معمول است بررسی شود پس شما با چشیدن مقداری از عسل متوجه این موضوع خواهید شد.

رنگ عسل

مطمئنا شما هم شنیده اید که هر چه عسل رنگ تیره تری داشته باشد طبیعی تر است! اما این یک باور غلط است و به هیچ وجه روش مناسبی برای تشخیص اصل طبیعی یا کیفیت آن نیست و امروزه افراد سودجو برای فریب شما عسل های تیره تولید می کنند تا شما تصور کنید که عسل آن ها طبیعی است و از کیفیت بالایی برخوردار است و مطمئن ترین روش برای اطمینان، سنجش آزمایشگاهی است.

رنگ عسل طبیعی

طعم عسل

با توجه به اینکه منبع هر عسل مطمئنا در طعم آن تاثیرگذار است اما عسل با کیفیت و ارگانیک طعم دلپذیری دارد و در دهان به سادگی آب می شود چرا که عسل های تقلبی با توجه به شیرینی زیاد در دهان حالت چسبندگی دارند.

بر خلاف تصور عمومی شیرینی عسل ناشی از فروکتور است نه ساکاروز و به دلیل اینکه ساکاروز موجب سوزش گلو نمی شود توجه کنید که عسل با کیفیت بالا باید گلو شما را بزند و احساس سوزشی ایجاد کند چرا که طبیعیت فروکتوز به این شکل است.

در انتها باید بدانید موارد و روش های مختلفی برای سنجش عسل تا به امروز کشف و معرفی شده که ما در این مطلب از هاچ لند به آن اشاره کردیم ولی دقیق ترین روش همانطور که ذکر کردیم سنجش عسل در آزمایشگاه های معتبر است که مطمئنا هنگام خرید استناد به این روش ممکن نیست پس راه چاره چیست؟

بهترین راهکار برای انتخاب عسل طبیعی و ارگانیک خرید این محصول از فروشگاه های آنلاین و فیزیکی معتبر است و در وهله دوم انتخاب برندهای معتبر مثل فروشگاه اینترنتی هاچ لند تا خیالتان راحت باشد که محصولی ارگانیک انتخاب کرده اید.

زنبورداران چینی به دلیل از بین بردن باکتری ها در کندوهای خود آنتی بیوتیک قرار می دهند که موجب تولید سرب در عسل می شود و علاوه بر اینکه کیفیت محصول را کاهش می دهد، برای سلامتی نیز مضر است و از همین رو در این مطلب تلاش کردیم تا نکات مهم که باید از قبل از خرید عسل طبیعی بدانید را با هم مرور کردیم تا بتوانید عسلی با کیفیت خریداری کنید.

در انتها امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد، با آرزوی سلامتی برای شما همراهان عزیز

 

منبع: sharghdaily-925772

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد