hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > تشکیل ۱۱۵ پرونده تخلف صنفی در فارس

یک مسئول در جهادکشاورزی فارس مطرح کرد:

تشکیل ۱۱۵ پرونده تخلف صنفی در فارس

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد که از ابتدای فروردین تاکنون با انجام ۱۱۱۰ بازرسی، ۱۱۵ تخلف محرز صنوف مختلف پس از تشکیل پرونده برای طی مراحل به مراجع قانونی ارجاع شده است.

علی‌رضا شیخ با اشاره به تشکیل ۱۲ تیم دونفره در ۱۲ منطقه شیراز، بهره‌گیری از تیم‌های پنج‌گانه با نواحی بسیج و تیم‌های یازده‌گانه اصناف و استفاده از ظرفیت ۱۵۰ کاسب معتمد، در تعطیلات نوروزی برای انجام نظارت بر صنوف مختلف، افزود: با فعالیت دو سامانه مردم‌رسی و سامانه ۲۰۲۰ در این ایام، گزارشات ارسالی مردم در حوزه کالاهای اساسی و بازار ثبت شد.

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه بیشترین تخلفات در حوزه گران‌فروشی، درج نشدن قیمت، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و کم‌فروشی ثبت شده است، گفت: بیشترین تخلفات مربوط به صنوف، پروتئین، میوه و تره‌بار، آرد و نان بوده است.

شیخ با اشاره به اینکه تیم‌های بازرسی اداره کل دامپزشکی، تعاون روستایی، اتحادیه‌های میوه و تره بار، خبازان، مرغ و گوشت نیز فعالیت و مشارکت بسیار خوبی با جهاد کشاورزی استان در حوزه نظارت داشتند، گفت: سال گذشته تعداد ۲۵ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از صنوف مختلف انجام و منجر به تشکیل ۱۸۹۰ فقره پرونده تخلف شد.

وی همچنین در خصوص ثبت شکایات در سامانه‌ها افزود: از ابتدای فروردین امسال تاکنون در سامانه ۲۰۲۰ تعداد ۲۵۷ گزارش ثبت شد که ۱۵۳ مورد بررسی شد، همچنین سال گذشته در این سامانه ۱۹۸۶ گزارش ثبت و ۱۸۹۰ مورد بررسی شد.

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: در سامانه مردم‌رسی از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ مورد گزارش مردمی ثبت شد که در حال بررسی است؛ سال گذشته هم در این سامانه ۱۶۵ مورد گزارش ثبت و  ۱۲۵ گزارش آن بررسی شد.

وی همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت یاوران شورای اسلامی شهر مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: تیم‌های بازرسی در شهرستان‌ها در قالب تشکیل ۷۲ تیم بوده است.

شیخ با بیان اینکه از اول تا پنج فروردین بالغ بر ۵۰ تن مرغ منجمد در مناطق کم‌برخوردار استان توزیع شده است، افزود: از ابتدای بهمن سال گذشته تاکنون ۴۸۰ تن گوشت منجمد در هزار فروشگاه زنجیره‌ای و تعاونی مصرف توزیع شده است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد