hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > تبادل پیام‌های کتبی و شفاهی میان ایران و آمریکا

تبادل پیام‌های کتبی و شفاهی میان ایران و آمریکا

جواد منصوری گفت: سفارت سوئیس در تهران حافظ منافع آمریکا در ایران است و مقامات این سفارت مرتباً به وزارت خارجه دعوت می‌شوند. همچنین در برخی از موراد آنان خودشان اعلام حضور کرده و پیام شفاهی یا کتبی آمریکا را می‌آوردند.

جواد منصوری، اولین فرمانده سپاه با اشاره به ادعاهایی درباره احتمال رد و بدل شدن پیام بین ایران و اسرائیل یا ایران و آمریکا چه با واسطه یا به صورت مستقیم، بیان کرد: به هر حال دنیای دیپلماسی، یک دنیای مذاکره است؛ چه به صورت مستقیم یا به صورت غیرمستقیم و همه چیز محتمل است.

به گزارش خبرآنلاین بخش هایی از گفت و گوی منصوری را در ادامه می خوانید:

 

  • اما به این معنا که با آنان رو در رو مذاکره کنیم، طرح‌های آنان را بپذیریم یا از نظرات، منافع و مصالح ملی خودمان عقب‌نشینی کنیم، قطعاً اینگونه نیست. مدت‌هاست که مسئولان ما با آمریکا پیام‌هایی را به صورت شفاهی یا کتبی رد و بدل می‌کنند.
  • سفارت سوئیس در تهران حافظ منافع آمریکا در ایران است و مقامات این سفارت مرتباً به وزارت خارجه دعوت می‌شوند. همچنین در برخی از موراد آنان خودشان اعلام حضور کرده و پیام شفاهی یا کتبی آمریکا را می‌آوردند.
  • اگر از سوی ایران دعوت شده باشند هم پیام ما را گرفته و به آمریکایی‌ها منتقل می‌کنند. این یک امر متداول و رایج است. علاوه بر آن، در کشورهای میانجی‌گری هستند که وساطت‌هایی می‌کنند.
  • با این حال به دلیل اینکه آمریکایی‌ها معمولاً قابل اعتماد نیستند، دروغ زیاد می‌گویند و مطلقاً به وعده‌ها و تعهدات‌شان عمل نمی‌کنند، ما خیلی هم به این گفت‌وگوها دل نمی‌بندیم و منتظر نتیجه آنها نمی‌شویم؛ چون نتیجه ندارد و آن‌ها برای وقت‌کشی، فریب دادن ما یا برای تظاهر به اینکه هنوز هم در موضع خودشان هستند این مذاکرات را انجام می‌دهند؛ ولی معمولاً نتیجه‌ای در پی ندارد.

منبع: etemadonline-656624

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد