hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تعطیلی باغ وحش صفه اصفهان موافقان و مخالفان زیادی دارد

تعطیلی باغ وحش صفه اصفهان موافقان و مخالفان زیادی دارد

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان اصفهان گفت:سرنوشت باغ وحش صفه هنوز مشخص نیست و تصمیمی برای تعطیلی يا ادامه فعاليت اين باغ وحش گرفته نشده است.
حسین اکبری معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه متعادل کردن حیوان برای بازگشت به طبیعت کار بسیار سخت و غیر ممکن است گفت: این حیوانات قادر به ادامه حیات در محیط طبیعی نیستند.

حسین اکبری با بیان اینکه تعطیلی باغ وحش صفه موافقان و مخالفان زیادی دارد افزود: کسی از نگهداری حیوانات در این باغ وحش حمایت نمی‌کند.

او با اشاره به اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان در گذشته مجوزی برای زنده‌گیری و نگهداری حیوانات در این باغ وحش نداده است گفت: در این باغ وحش حیوانات مصدومی که قابل رهاسازی در طبیعت نبودند نگهداری می‌شدند.

اکبری با اشاره به اینکه فعالیت باغ وحش صفه با انجام اصلاحات و بهینه کردن شرایط می‌تواند ادامه داشته باشد افزود: رویکرد شهرداری و شورای شهر اصفهان برای ادامه فعالیت این مجموعه از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان اصفهان افزود: هر باغ وحشی نقاط قوت و ضعفی دارد و مهمترین نکته در مورد باغ وحش صفه، سرنوشت گونه‌های جانوری این باغ وحش است.

اکبری با بیان اینکه سرنوشت باغ وحش صفه هنوز مشخص نیست و تصمیمی برای تعطیلی یا ادامه فعالیت این باغ وحش گرفته نشده است افزود: باید در این زمینه با همفکری تصمیمی گرفته شود که خروجی آن به نفع محیط زیست و شهر اصفهان باشد.

پارک وحش صفه در محوطه مرکزی مجموعه کوهستانی صفه و با مساحت ۵۰ هزار متر مربع قرار دارد.

در این پارک، گونه‌های متفاوت حیات وحش گوشتخوار و علفخوار وحشی و اهلی از قبیل گوزن، آهو، قوچ و میش وحشی، شتر و اسب و همچنین شیر، خرس، گرگ، روباه، سگ و چندین گونه حیوانی وحشی دیگر از جمله خزندگان، پرندگان وحشی و آبزی، جوندگان و ... زیست می‌کنند.

پارک کوهستانی صفه در جنوب شهر اصفهان، بر روی کوه صفه، در جنوب تقاطع بزرگراه‌های شهید اقارب پرست و شهدای صفه واقع شده که دسترسی به آن بسیار آسان است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد