hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > آغاز رهاسازی سهم شتوی‌کاران فارس از آب درودزن

آغاز رهاسازی سهم شتوی‌کاران فارس از آب درودزن

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از آغاز عملیات رهاسازی آب سد درودزن برای تامین نیاز کشت شتوی سه شهرستان پایین‌دست این سد خبر داد.

مجتبی دهقان‌پور گفت: با توجه به گزارش سازمان هواشناسی و شرکت آب منطقه‌ای فارس مبنی بر میزان بارندگی قابل پیش بینی و میزان مقادیر و مصارف آب موجود در مخازن سدهای درودزن و ملاصدرا مقرر شد عملیات رهاسازی آب به میزان 150 میلیون مترمکعب از سد درودزن انجام شود.

او با بیان اینکه رهاسازی آب راس ساعت 6 صبح امروز دوشنبه بیستم فروردین ماه آغاز شده است، گفت: در حوزه رودخانه براساس مصوبه کارگروه آب کشاورزی استان فارس اولویت برداشت آب به ترتیب با کشاورزان شهرستان‌های خرامه و زرقان خواهد بود.

دهقان‌پور گفت: در مرودشت رهاسازی آب بستگی به نظر شورای کشاورزی آن شهرستان دارد و باید مسیرها، میزان و زمان رهاسازی آب براساس مصوبه آن به آب منطقه‌ای فارس اعلام شود.

او با اشاره به مصوبات نشست کارگروه آب کشاورزی استان فارس، افزود: مسئولیت رهاسازی و مدیریت توزیع آب بر عهده شرکت آب منطقه‌ای و نظارت بر حسن اجرای کار و پیشگیری از تخلفات بر عهده فرمانداران و شورای تامین سه شهرستان زرقان، خرامه و مرودشت است.

رئیس سازمان جهاد کشاوزری فارس گفت: تعیین محل دریافت آب در سه شهرستان مذکور بر عهده مدیریت جهادکشاورزی هر شهرستان است و باید در این زمینه هماهنگی با شورای کشاورزی انجام شود.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد