hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بازده شرکت‌های سبد سهام عدالت خراسان شمالی ۱۱ برابر شده است

بازده شرکت‌های سبد سهام عدالت خراسان شمالی ۱۱ برابر شده است

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت خراسان شمالی گفت: در جریان واگذاری سهام عدالت به مردم، سهام شرکت‌های دولتی و غیر دولتی توسط شرکت سرمایه‌گذاری خریداری شده که بازده این شرکت‌ها اکنون ۱۱ برابر شده است.
ابراهیم قربانی اظهار داشت: در واگذرای‌های سهام عدالت واقعاً دولت متحمل زحمات زیادی شده است. مطابق قانون باید در سال 95 سهام عدالت آزادسازی می‌شد که این امر به دلیل برخی مقاومت‌ها انجام نشد.
وی افزود: مردم از 10 اردیبهشت تا 10 خرداد برای مشخص کردن نحوه مدیریت سهام عدالت خود فرصت دارند. سهامداران میتوانند مشخص کنند که مدیریت با شرکت سرمایه‌گذاری باشد یا مدیریت را خودشان در دست داشته باشند.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت خراسان شمالی گفت: سهام عدالت در 16 مرحله بین افراد مختلف توزیع شده و در استان ما 740 هزار نفر مشمول دریافت شدند و سهام را دریافت کرده‌اند. فعلا خبری از واگذاری سهام عدالت به افرادی که سهام ندارند نیست.
قربانی ادامه داد: در بسته سهام عدالت خراسان شمالی 49 شرکت دولتی و غیر دولتی خریداری شده است. ارزش اولیه این شرکت‌ها 720 میلیارد تومان است. از پالایشگاه و پتروشیمی تا شرکت‌های خودرویی و مخابراتی وجود دارد که بازده قیمتی این شرکت‌ها اکنون 11 برابر شده است.
وی گفت: تا کنون به ازای هر سهم در استان 530 هزار تومان به عنوان سهم دولت در فروش شرکت‌ها داده شده است و در افزایش سرمایه شرکت‌ها هم شرکت داشته‌ایم. در سه مرحله سود سهام عدالت برای سهامداران واریز شده و تا کنون بیش از 11 برابر سود داشته است. 
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان شمالی گفت: مردم برای مدیریت سهامشان می‌توانند دو روش را انتخاب کنند. در روش مستقیم فرد سهام خود را مدیریت می‌کند و در روش غیر مستقیم شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان مدیریت را بر عهده دارد که در شرایط آزادسازی سهام عدالت، وضعیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری بهتر می‌شود.
قربانی تصریح کرد: در هر دو روش مالکیت از آن سهامداران بوده و اختیار خرید و فروش را مردم دارند. تفاوت در مدیریت سهام است. در روش مستقیم فرد باید بازار و بورس را به خوبی بشناسد و اگر افراد توانایی دارند می‌توانند این کار را انجام دهند. در روش غیر مستقیم مزایایی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به مدیریت حرفه‌ای، انجام تمام امور سهامداران توسط شرکت، اخذ کد بورسی به صورت غیر حضوری و خرید و فروش سریع‌تر و مطمئن‌تر سهام اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: مردم برای خرید و فروش سهام نباید عجله کنند و در روش غیر مستقیم و با وارد شدن شرکت‌های سرمایه‌گذاری در تابلوی بورس و تجمیع سهام در شرکت، عملیات فروش سهام، سرعت بیشتری خواهد داشت. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد