hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > کارفرمایان لیست پرداخت حق بیمه کارکنان خود را در مهلت قانونی تحویل دهند

مدیرکل تامین اجتماعی گلستان:

کارفرمایان لیست پرداخت حق بیمه کارکنان خود را در مهلت قانونی تحویل دهند

مدیرکل تامین اجتماعی گلستان گفت: کارفرمایان مشمول قانون تامین اجتماعی تا پایان آخرین روز ماه بعد فرصت دارند لیست حق بیمه کارکنان خود را به شعب تامین اجتماعی ارسال و حق بیمه آنان را نیز پرداخت کنند.

 قربان زنگانه مدیرکل تامین اجتماعی استان گلستان گفت: بر اساس ماده ۳۹ قانون تامین اجتماعی کارفرمایان باید برای هر فرد شاغل در کارگاه‌های مشمول قوانین کار و تأمین‌اجتماعی، صورت مزد، حقوق و حق بیمه مربوطه را در مهلت قانونی و براساس قواعد موجود به صورت ماهانه پرداخت کنند. 

مدیرکل تامین اجتماعی تامین اجتماعی عنوان کرد: درصورت تاخیر یا عدم ارسال لیست و همچنین تاخیر یا پرداخت نشدن حق بیمه مربوط به هر ماه در مهلت تعیین شده ، بر اساس قانون جرایم، کارفرما در هر مورد ملزم به پرداخت جریمه تاخیر لیست و پرداخت حق بیمه خواهد بود . 

وی افزود: به منظور رعایت حقوق کارگران و جلوگیری از اعمال جرایم تاخیر، از کارفرمایان انتظار می رود لیست مشخصات و کارکرد کارکنان خود را در مهلت قانونی ارسال و حق بیمه آنان را پرداخت کنند. 

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی گلستان، کارفرمایان بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب این سازمان، می توانند از طریق سامانه خدمات غیرحضوری es.tamin.ir امور بیمه ای خود را انجام دهند. 

وی تاکید کرد : با پرداخت حق بیمه ماهانه، برای هر فرد بیمه‌شده، سابقه بیمه‌پردازی ایجاد و این سوابق در بانک‌های اطلاعاتی این سازمان نگهداری می‌شود. 

زنگانه ابراز کرد: سابقه بیمه به منزله ماه‌ها و سال‌های پرداخت حق بیمه است و ملاک ارایه تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت از جمله مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان، خدمات درمانی و... به بیمه‌شدگان قرار می‌گیرد. 

مدیرکل تامین اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: این سازمان ۸۶۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش در استان خدمات ارائه می دهد. 

وی عنوان کرد: خدمات تامین اجتماعی استان در بخش های درمان، بازنشستگی و از کار افتادگی، کمک هزینه ازدواج، بیمه بیکاری، پرداخت مستمری و هزینه های کفن و دفن انجام می شود. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد