hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > داورزنی بازنشسته نیست تاج بررسی می‌شود!

داورزنی بازنشسته نیست تاج بررسی می‌شود!

بگذارید قانون ابلاغ شود بعد برای استعفای مدیران هول شوید


 با رسانه‌ای شدن قانون جدید بازنشسته‌ها که مجلس شورای اسلامی مصوب کرده، دو، سه روزی است همه به دنبال پیدا کردن مدیران ورزشی هستند که به دلیل این قانون نمی‌توانند به فعالیتشان ادامه دهند. دراین‌باره در همین مدت کوتاه رسانه‌ها به حدود ٣٥ اسم در رأس فدراسیون‌ها و وزارت ورزش و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس رسیدند که البته درباره هیچ‌کدام اطلاعات دقیقی در دست نیست. برای این‌که از جزییات ماجرای بازنشسته‌ها باخبر شویم، با شروین اسبقیان، مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش صحبت کردیم که اطلاعات جالبی در اختیارمان گذاشت. ماحصل گفت‌وگوی «شهروند» با اسبقیان را در ادامه می‌خوانید:  

 ماجرای منع حضور بازنشسته‌ها در پست‌های مدیریتی ورزش حسابی سروصدا کرده است.
مگر قانون جدید ابلاغ شده است؟
 ابلاغ که نشده، اما به‌زودی این اتفاق می‌افتد!
پس شما خبرنگارها از هول حلیم توی دیگ افتاده‌اید! (می‌خندد) این قانون را تازه مجلس شورای اسلامی مصوب کرده و باید به تایید شورای نگهبان برسد و بعد از آن مجلس، به دستگاه اجرایی و رئیس قوه مجریه که رئیس‌جمهوری است ابلاغ کند تا اجرایی شود. وقتی هنوز این کارها انجام نشده، چرا هول کرده‌اید؟
 اما همه این کارها احتمالا زمان زیادی نمی‌برد و نفرات زیادی از بدنه ورزش باید جدا شوند.
من که نمی‌دانم این تعداد بازنشسته‌ را رسانه‌ها از کجا آورده‌اند. وقتی قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها ابلاغ شد، ما در وزارت ورزش حتما آن را اجرا می‌کنیم، اما بعید می‌دانم سی‌وخرده‌ای نفر بازنشسته باشند. هروقت قانون ابلاغ شد شرایط مدیران را بررسی می‌کنیم و درباره روسا تصمیم   می‌گیریم.
 البته درباره خود شما به‌عنوان تصمیم‌گیر در این خصوص می‌گویند بازنشسته هستید!
خیر، من بازنشسته‌ نیستم. دوره خدمت و فعالیت بنده هنوز به ٣٠‌سال هم نرسیده؛ ضمن این‌که دانشجوی مقطع دکترا هستم و طبق قانون تا ٣٥‌سال مجاز به
 فعالیت هستم.
 با این حال احتمال تغییرات زیادی در بدنه ورزش با ابلاغ قانون خواهیم داشت؛ همین حالا معاونان وزارتخانه مثل آقای داورزنی و خانم محمدیان را می‌گویند بازنشسته هستند.
آقای داورزنی بازنشسته نیست. قانون بازنشستگی این است که سن افراد به ٦٠‌سال رسیده باشد و ایشان هنوز از نظر سن شرایط بازنشستگی را ندارد.
 حالا که اسم آقای داورزنی را بردید، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال چطور؟ ایشان هم بازنشسته است؟
من اطلاعی ندارم، اما بعید می‌دانم. با این حال بهتر است اسمی از کسی نبریم. هروقت قانون ابلاغ شد، شرایط همه افراد ازجمله رئیس فدراسیون فوتبال را بررسی می‌کنیم و به نتیجه می‌رسیم.
 اینطور که از حرف‌هایتان پیدا است، انگار نگرانی بابت موضوع بازنشسته‌ها ندارید؛ درست است؟
بله، وزارت ورزش همواره در اجرای مقررات مصوبه مجلس شورای اسلامی پیشگام بوده و اگر قانون بازنشستگی نیز ابلاغ شود، قطعا نخستین جایی خواهیم بود که کارها را انجام می‌دهیم و مشکلی در این خصوص نیست.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد