hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > سکه تیک اصلاح را زد/ قیمت دلار رسمی بالا کشید

سکه تیک اصلاح را زد/ قیمت دلار رسمی بالا کشید

اقتصادنیوز: در بازار طلا و سکه، امروز در حالی که قیمت اونس طلا صعودی شد، قیمت سکه امامی در مسیر نزول قرار گرفت. با این حال قیمت دلار و درهم در مرکز مبادله ارز و طلا بالا رفت.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه امروز و در اولین روز هفته، روند نامتوازنی را تجربه کرد. قیمت اونس طلا امروز رشد قابل‌ملاحظه‌ای را ثبت کرد و از سطح ۲۲۷۸ دلار به ۲۳۳۰ دلار رسید. به‌عبارت‌دیگر در حال حاضر قیمت طلا به بالاترین حد خود رسیده است، زیرا بازارهای سراسر جهان در انتظار کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا هستند.

به بیانی ساده‌تر احتمال شروع سیاست‌های انبساطی از سوی فدرال رزرو و افزایش تمایل خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی به‌عنوان ذخیره اصلی، باعث شده است که تمایل به خرید این فلز گران‌بهای جهانی بیشتر شود.

از سوی دیگر تحلیلگران اقتصادی می‌گویند از اواسط فوریه با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و اوکراین و عدم اطمینان در مورد اقتصاد چین و سیاست فدرال رزرو ایالات متحده، به‌شدت افزایش‌یافته است.

همچنین بر اساس گزارش رویترز، حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق نیز یکی از مواردی بوده که بازار جهانی طلا را تحت‌تأثیر قرار داده است. بر همین اساس دانیل غالی، استراتژیست کالا به رویترز گفت که «ما شاهد سرازیرشدن برخی تقاضاهای امن برای طلا هستیم که مربوط به حملات اسرائیل به سفارت ایران در سوریه است.»

در بازار داخلی ایران اما روند اندکی متفاوت از آخرین روز کاری بازار در هفته گذشته بود. امروز قیمت طلای ۱۸ عیار برخلاف روزهای گذشته نزولی شد. بر همین اساس و طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر این فلز زرد رنگ با افت بر روی ۳ میلیون و 705 هزار و 400 تومان قرار گرفت.

در کنار قیمت طلا، سکه بازان هم امروز برخلاف جهت روزهای گذشته شنا کردند و سکه امامی امروز بعد از چند روز صعود مداوم تیک اصلاح را زد.

به‌این‌ترتیب سکه امامی که روز پنجشنبه هفته قبل با ۴۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بسته شده بود هم اکنون در زمان تدوین این گزارش در سایت اتحادیه طلا و جواهر رقم 45 میلیون و 50 هزار تومان را به خود اختصاص داده است.

البته فعالان بازار پیش‌ازاین بارها گوشزد کرده بودند که حباب سکه به سطح خطرناکی رسیده و احتمال اصلاح قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده بودند. به عقیده این دسته نرخ‌های بازار قابل‌اعتماد نیستند.

همچنین روزنامه دنیای اقتصاد امروز درباره نوسانات بازار طلا و سکه وشته بود برخلاف تقاضای زیاد از سوی افراد جامعه، معامله‌گران از خرید طلا و سکه اجتناب می‌کنند. بررسی‌های به‌عمل‌آمده از بازار ارز و طلای تهران حاکی از آن است که حجم تقاضا افزایش‌یافته، اما معامله‌گران رسمی و صاحبان بنگاه‌های معاملاتی در میان این متقاضیان دیده نمی‌شوند.

قیمت طلا و سکه

البته این روزها بازار اخباری که می تواند بر روند قیمت ها در بازار اثر بگذارد هم تقریباً داغ شده است. درحالی‌که برخی‌ از برکناری احسان خاندوزی وزیر اقتصاد به دلیل نوسانات بازار ارز و سکه خبر می دادند، سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به این ادعا واکنش نشان داد و آن را یک شایعه خواند. خلجی در پیامی تأکید کرد: «تروریست‌های اقتصادی همپای تروریست‌های حملات دمشق و چابهار مشغول بمباران افکار عمومی با خبر کذب هستند. افزایش نااطمینانی و دامن‌زدن به انتظارات تورمی، مهم‌ترین راهبرد آنها در این روزها است. القاء تزلزل در تیم اقتصادی دولت با تولید اخبار جعلی را باید در این چارچوب تحلیل و ردیابی کرد.»

در سمت دیگر و در بازار ارز، امروز نرخ دلار در بازار رسمی تا حدودی نوسان صعودی داشت. بر همین اساس و آن‌طور که سایت مرکز مبادله ارز و طلا آمده هر اسکناس دلار آمریکا در مرکز مبادله ارز و طلا، ۴۳ هزار و ۵۶۸ تومان معامله شد؛ همچنین قیمت حواله دلار آمریکا ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان بود. هر اسکناس یورو هم امروز به قیمت ۴۷ هزار و ۲۳۴ تومان معامله شد و نرخ حواله یورو نیز به ۴۴ هزار و ۶۹ تومان رسید.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری ۱۱ هزار و ۸۶۳ تومان و حواله آن هم ۱۱ هزار و ۶۸ تومان دادوستد شد. همچنین امروز در صرافی ملی نرخ خرید دلار ۴۳ هزار و ۱۳۲ تومان و قیمت فروش دلار ۴۳ هزار و ۵۶۸ تومان اعلام شد. البته اسکناس یورو تا حدودی بالا رفته بود به نرخ خرید ۴۶ هزار و ۷۶۲ تومان و با ۴۷ هزار ۲۳۴ تومان به فروش رسید. 

منبع: eghtesadnews-638703

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد