hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > دلایل تعلیق روابط امارات با اسرائیل چیست؟

دلایل تعلیق روابط امارات با اسرائیل چیست؟

آیا واقعاً امارات روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به حال تعلیق درآورده است؟

آیا واقعاً امارات روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به حال تعلیق درآورده است؟

به گزارش اعتمادآنلاین، اخیراً امارات متحده عربی ادعا کرده است که روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به حال تعلیق درآورده است.

با وجود آنکه این اقدام چندان تغییری در اصل روابط نمی‌گذارد و به بهانه حمله اسرائیل به گروه امداد رسانه آشپزخانه مرکزی جهانی صورت گرفته است اما شماری از تحلیل‌گران این اقدام امارات متحده را از منظر دیگری تفسیر می‌کنند.

به اعتقاد شماری از تحلیل‌گران، این اقدام دولت ابوظبی که در حال حاضر به عنوان مهم‌‌ترین متحد و شریک اسرائیل در منطقه حوزه خلیج فارس به شمار می‌رود، بیش از آنکه اقدامی اعتراض‌آمیز در رابطه با حمله به یک گروه امدادرسان باشد، بیانگر یک بازی جدید برای فرار از تبعات جنایات اسرائیل به ویژه جنایت اخیر این رژیم علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق است.

در کنار اقدام رژیم صهیونیستی در تخلیه سفارتخانه‌های خود در شماری از کشورهای منطقه، برخی از کشورهای منطقه نیز از بیم تبعات این اقدام جنایتکارانه رژیم تل‌آویو این نمایش‌های رسانه‌ای را به راه انداختند، وگرنه حمله به این گروه امدادرسان با وجود فظاعت آن بزرگ‌تر و فجیع‌تر از قتل‌عام‌های صورت‌گرفته در بیمارستان‌‌هایی همچون الشفا نیست.

همچنین نباید فراموش کرد که اخیراً اخباری در رابطه با نقش‌آفرینی نظامیان اماراتی در حمایت از ارتش اسرائیل هم منتشر شده است. بر اساس اخبار منتشرشده در برخی از شبکه‌های اجتماعی، گروه‌های مقاومت فلسطین حضور شماری از نیروهای اماراتی را کشف کرده‌اند که به شکل مخفیانه وارد نوار غزه شده و به نیروهای ارتش اسرائیل برای از بین بردن مقاومت در این منطقه یاری می‌رسانند.

 

منبع: etemadonline-656156

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد