hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > حوزه هنری گلستان در سال ۱۴۰۳ روایت پیشرفت و تاریخ شفاهی استان خواهد بود

برگزاری 50 برنامه به مناسبت هفته هنر انقلاب در گلستان

حوزه هنری گلستان در سال ۱۴۰۳ روایت پیشرفت و تاریخ شفاهی استان خواهد بود

رئیس حوزه هنری گلستان گفت: به مناسبت هفته هنر انقلاب در گلستان ۵۰ عنوان برنامه برگزار می شود.

 سید حسام بنی فاطمه در جلسه خبری هفته هنر انقلاب اظهار کرد: به مناسبت هفته هنر انقلاب 50 برنامه تولیدی، تربیتی و ترویجی در استان گلستان برگزار می شود .

وی یادآورشد: تولید هنر برای انقلاب، تربیت هنرمند متعهد و ترویج آثار هنر انقلاب جز برنامه های حوزه هنری انقلاب اسلامی است که برای ترویج تولیدات و باز نشر آن نیاز به همراهی رسانه دارد.

رئیس حوزه هنری گلستان افزود: موضوع فلسطین یکی از برنامه های جدی ما بوده که در سال ۱۴۰۲ به آن پرداخته شد.

وی ادامه داد: ما برای سه برهه از زمان شامل قبل از انقلاب تا سال ۱۳۵۷ با عنوان روایت انقلاب و از زمان پیروزی انقلاب تا پیروزی جنگ تحمیلی با عنوان روایت پایداری و از زمان پایان جنگ تحمیلی تا امروز با عنوان روایت پیشرفت محتواهای هنری در استان تولید میکنیم.

وی یادآورشد: تمرکز بر مسئله تربیت هنرمند یکی از برنامه های سال ۱۴۰۲ بود که در همین راستا مرکز رشد سرزمین برادری را راه اندازی کردیم. این مرکز از شهریور ۱۴۰۲ در بخش هایی چون هنرهای تصویری، شعر و ادبیات و تاریخ شفاهی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: در روز ۲۰ فروردین کتاب تولیدات نوجوانان ادبیات مرکز رشد رونمایی می شود.وی خاطرنشان کرد: رمان شهیده مرجان ناز قلیچی که توسط عبدالرحمن اونق نوشته شده است تاکنون ۵۰ درصد آن انجام شده و امسال رونمایی خواهد شد.

بنی فاطمه در خصوص نمایش صحنه ای ماتی خوان، اظهار کرد: نمایش نامه این رمان تهیه شده و تئاتر صحنه ای آن امسال به روی صحنه خواهد رفت.

وی با بیان اینکه ما در حوزه طنز ضعیف هستیم، افزود: در این حوزه ما نیاز به استعداد یابی داریم که رویداد طنز قلمه با حضور اساتید ملی در همین راستا برگزار شد.

رئیس حوزه هنری گلستان گفت: برنامه تلویزیونی با عنوان آسمان از دیگر محصولات تولیدی بود که با اجرای اقبال واحدی در روستای عطا آباد ضبط و از شبکه یک پخش شد.

وی خاطرنشان کرد: کتاب من هم دلم گریه می خواست و مستند قله ایثار از دیگر برنامه‌های تولیدی بود که در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

همچنین در پایان نشست از پوستر هفته هنر انقلاب رونمایی شد و ۱۹ عنوان برنامه شاخص این هفته تشریح گردید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد