hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > حتی تحریم رفع شود و درگیر لبنان و یمن و سوریه نباشیم، با این دست فرمان معضل تورم حل نمی‌شود

حتی تحریم رفع شود و درگیر لبنان و یمن و سوریه نباشیم، با این دست فرمان معضل تورم حل نمی‌شود

روزنامه اطلاعات نوشت: حتی اگر تحریم از بین برود، روابط سیاسی اصلاح شود و حتی اگر درگیر مسائل لبنان و یمن و سوریه هم نباشیم، با این دست فرمان قادر به حل مشکل تورم، سقوط ارزش پول ملی و حل مشکلات اقتصادی نخواهیم بود.

روزنامه اطلاعات از مدیریت اقتصادی و سیاسی دولت به شدت انتقاد کرده است.

به گزارش اطلاعات، بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • بخش عمده‌ای از نوسانات اقتصادی در کشور، ناشی از سوء‌مدیریت دولت و عدم تدبیر در اداره اقتصاد و کشور است که اگر این را درمان کنیم از مصونیت به مراتب بیشتری برخوردار خواهیم شد.
  • حتی اگر تحریم از بین برود، روابط سیاسی اصلاح شود و حتی اگر درگیر مسائل لبنان و یمن و سوریه هم نباشیم، با این دست فرمان قادر به حل مشکل تورم، سقوط ارزش پول ملی و حل مشکلات اقتصادی نخواهیم بود.
  • با حل نشدن تضادهای وحشتناک در اقتصاد، از جمله ارز رانتی و چندنرخی کسری بودجه، عدم اصلاح نظام بانکی و سیستم مالیاتی و با وجود کسری بودجه دولت و بیماری مزمن اقتصادی و استمرار روند معیوب نظام یارانه‌ای به ویژه در حوزه انرژی آسیب‌پذیری کشور درمان نخواهد شد و همین غفلت و بی‌عملی در انجام اصلاحات ساختاری اقتصادی، هم به حوزه میدان و هم به حوزه دیپلماسی‌ ما ضربه خواهد زد که تا به حال هم زده است .
  • اگر بخواهیم با گرفتن آدرس غلط، نوسان‌های اقتصادی و به هم ریختگی بازارها را معلول حضور قدرتمندانه در جبهه مقاومت بدانیم و در نتیجه از اقدامات بازدارنده هوشمندانه و هدفمند اجتناب کنیم، به اهداف دشمن کمک کرده‌ایم بی‌آنکه به اقتصاد و بهبود فضای کسب و کار و کاهش تورم و در نهایت به مردم و جامعه کمکی شده باشد.

 

منبع: etemadonline-655982

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد