hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > صبر استراتژیک جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل به پایان رسیده؟

صبر استراتژیک جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل به پایان رسیده؟

روزنامه همشهری نوشت: اگرچه «صبر استراتژیک» تاکنون یکی از مهم‌ترین راهبردهای مورد توجه تهران در مواجهه مستقیم با تل‌آویو بوده‌است، اما برخی تحلیلگران منطقه‌ای معتقدند صبر استراتژیک ایران به پایان رسیده ‌است و صهیونیست‌ها باید در انتظار پاسخ ویرانگر جمهوری‌اسلامی به جنایت‌هایشان باشند.

روزنامه همشهری گزینه‌های ایران در برابر حمله اسرائیل به کنسولگری کشور در دمشق را بررسی کرده است. 

به گزارش همشهری، هراس محور واشنگتن - تل‌آویو از پاسخ ایران به شرارت‌های تروریستی اخیر رژیم‌صهیونیستی در حالی است که رسانه‌ها و تحلیلگران بین‌المللی طی روزهای اخیر با تمرکز ویژه‌ای، مشغول بررسی گزینه‌های در دسترس ایران برای پاسخ دادن به تل‌آویو هستند. از «حمله موشکی مستقیم به اسرائیل» گرفته تا «حمله غیرمستقیم به برخی مراکز متعلق به رژیم‌ صهیونیستی در منطقه» گزینه‌هایی هستند که تحلیلگران بین‌المللی و منطقه‌ای درحال گمانه‌زنی درباره آنها هستند. ازسوی دیگر، به‌نظر می‌رسد هراس از واکنش نیروهای جبهه ‌مقاومت به اقدام تروریستی اخیر رژیم‌ صهیونیستی از دیگر محورهای مورد توجه ناظران تحولات منطقه است. در چنین شرایطی هم هست که رسانه‌ها و تحلیلگران غربی بیش از هرچیز نگران واکنش حزب‌الله لبنان به جنایت تروریستی اخیر تل‌آویو هستند.

این روزنامه افزوده است: اگرچه «صبر استراتژیک» تاکنون یکی از مهم‌ترین راهبردهای مورد توجه تهران در مواجهه مستقیم با تل‌آویو بوده‌است، اما برخی تحلیلگران منطقه‌ای معتقدند صبر استراتژیک ایران به پایان رسیده ‌است و صهیونیست‌ها باید در انتظار پاسخ ویرانگر جمهوری‌اسلامی به جنایت‌هایشان باشند. عبدالباری عطوان، تحلیلگر ارشد مسائل عربی دراین‌باره بروز جنگ منطقه‌ای را «قریب‌الوقوع» دانست و تأکید کرد اگر رژیم‌صهیونیستی آتش این جنگ را روشن کند، واکنش ایرانی‌ها، سوری‌ها و عراقی‌ها و بازوان قدرتمند مقاومت در لبنان و یمن برای تل‌آویو ویرانگر خواهد بود و موجودیت این رژیم را به پایان خواهد برد.

 

منبع: etemadonline-656053

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد