hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > کاردینالی که رسوا شد

کاردینالی که رسوا شد

پاپ فرانسیس روز گذشته استعفای کاردینال آمریکا به نام تئودور مک کاریک، کشیش کلیسای کاتولیک آمریکا را که به تجاوز به یک پسربچه متهم شده بود، پذیرفت.

پاپ فرانسیس روز گذشته استعفای کاردینال آمریکا به نام تئودور مک کاریک، کشیش کلیسای کاتولیک آمریکا را که به تجاوز به یک پسربچه متهم شده بود، پذیرفت.
مک کاریک که حالا ٨٨‌سال دارد، اسقف اعظم سابق واشنگتن بود. او نخستین کاردینالی در تاریخ است که کلاه قرمز و مقام و نام سمت خود را از دست می‌دهد. کاردینال‌های دیگری هم بودند که به تجاوزات جنسی به کودکان متهم شده بودند، اما همچنان عضویت خود را در کالج کاردینال‌های کلیسا حفظ کرده‌اند.
اتهامات علیه مک کاریک نخستین بار ماه گذشته منتشر شد. او متهم شده بود که در شیلی به یک پسربچه تجاوز کرده است. آمار تجاوزات کشیش‌های کلیسا در شیلی بسیار بالا اعلام شده است. واتیکان در بیانیه‌ای اعلام کرده که تنها چند ساعت بعد از این‌که مک کاریک استعفای خود را تقدیم کرده، پاپ با آن موافقت و او را از تمامی فعالیت‌های مربوط به کلیسا منع کرده است. پاپ فرانسیس همچنین دستور داد  که کاردینال مک کاریک تا زمان بررسی اتهامات گوشه‌نشینی و انزوا اختیار کند. واتیکان اعلام کرد که پاپ با قبول استعفای مک کاریک قصد داشته پیامی قدرتمند صادر کند که هیچ‌کدام از مقامات کلیسا حتی در عالی‌رتبه‌ترین سطح درخصوص این اتهامات بدون مجازات رها نخواهند شد.
آن‌چه اهمیت دارد این است که مک کاریک دیگر کاردینال نیست، معنایش این است که هرچقدر هم که درجه فردی بالا باشد و هر چقدر جایگاه و منزلت داشته باشد، وقتی که پای آزار جنسی به میان می‌آید، باید مسئولیتش را بپذیرد. گرگ بیورک سخنگوی واتیکان گفته این پیامی بوده که پاپ قصد ارسالش را داشته است. حالا مک کاریک باید به تجاوز جنسی که به یک پسر ١٦ ساله در ٥٠ سال پیش کرده، پاسخگو باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد