hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > نوروز امسال حدود 162 هزار مراجعه به اورژانس در فارس ثبت شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

نوروز امسال حدود 162 هزار مراجعه به اورژانس در فارس ثبت شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با قدردانی از حضور بی وقفه مجموعه سلامت فارس در بخش های مختلف در تعطیلات نوروزی، خاطرنشان کرد که نوروز امسال، حدود 162 هزار مراجعه به بخش‌های اورژانس این استان ثبت شده است.

دکتر سید وحید حسینی گفت: با تلاش همه جانبه مجموعه سلامت فارس طی بازه زمانی 29 اسفند سال گذشته تا سیزدهم فروردین امسال خدمات درمانی به 161 هزار و 634 مراجعه کننده بخش‌های اورژانس استان، ارائه شده است.

حسینی با بیان اینکه تعداد اعمال جراحی انجام شده در این ایام سه هزار و 944 مورد بوده است، گفت: همکاران پرتلاش در مجموعه بهداشت محیط، فعالیت های خود را از پانزدهم اسفند 1402 آغاز کردند و تا بیست و پنجم فروردین نیز این طرح ادامه دارد.

او افزود: در بازه زمانی پانزدهم اسفند سال قبل تا سیزدهم فروردین امسال، 41 هزار و  674 فقره بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه های آبرسانی استان فارس انجام شد که این بازدیدها با معدوم سازی بیش از 45 هزار و 630کیلوگرم_لیتر مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی همراه بوده است.

حسینی گفت: دیگر همکاران مجموعه بهداشت استان نیز طی فعالیت ستاد سلامت نوروزی از بیست و نهم اسفند تا سیزدهم فروردین، 99 هزار و 211 مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت، از خدمات این مراکز بهره مند شده اند.

او پیگیری سلامت 19مادر باردار نیازمند مراقبت ویژه و ارجاع به بیمارستان ها را از دیگر خدمات مجموعه بهداشت استان در ایام فعالیت ستاد سلامت نوروزی دانشگاه برشمرد.

حضور امدادگران اورژانس فارس در بیش از 13 هزار ماموریت امدادی 

حسینی به فعالیت های مجموعه اورژانس استان فارس با عنوان طرح سلامت نوروزی اشاره و اضافه کرد: از بیست و پنجم اسفند 1402 تا پایان تعطیلات نوروزی، 13 هزار و 512 ماموریت امدادی به همت امدادگران اورژانس فارس انجام شده که از این تعداد دو هزار و 192 ماموریت به سوانح ترافیکی شهری و جاده ای مربوط بوده است.

رئیس علوم پزشکی شیراز همچنین از 10 پرواز بالگرد اورژانس فارس در بازه زمانی یاد شده خبر داد که پنج مورد مربوط به حوادث ترافیکی و پنج مورد نیز مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است.

او آمار مصدومان حوادث ترافیکی که با حضور امدادگران این مرکز خدمات دریافت کرده اند را از بیست و پنجم اسفند1402 تا سیزدهم فروردین، دو هزار و 658 مورد اعلام کرد که از این تعداد، دو هزار و 22 مصدوم بستری شده و مابقی به صورت سرپایی مداوا شده اند.

حسینی در ادامه این گزارش، آمار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را 119  مورد و موارد مراجعه به کمپ های نوروزی اورژانس را 392 مورد اعلام کرد.

انجام قریب به هزار بازدید نظارتی کارشناسان غذا و دارو

او همچنین از انجام 990 بازدید نظارتی در حوزه غذا، دارو، تجهیزات پزشکی، قاچاق کالای سلامت محور، فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل در سطح استان، از بیست و نهم اسفند سال 1402 تا سیزدهم فروردین خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز آمار مراجعه به میز خدمت معاونت غذا و دارو در این ایام را نیز هزار و 83 مورد اعلام کرد.

مراجعه نزدیک به 100 هزار نفر به مراکز خدمات جامع سلامت در ایام نوروز 1403

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز از مراجعه 99 هزار و 211 نفر به مراکز خدمات جامع سلامت زیرمجموعه دانشگاه در سطح استان، از بیست و نهم اسفند سال گذشته تا سیزدهم فروردین سال 1403 خبر داد.

دکتر عباس رضائیان‌زاده ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه دارن در ماه مبارک رمضان و قدردانی از تلاش همکاران حوزه بهداشت در ایام تعطیلات نوروز، گفت: از بیست و نهم اسفند سال گذشته تا سیزدهم فروردین سال جدید، 99 هزار و 211 نفر با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه، از خدمات این مراکز بهره مند شدند.

او با تاکید بر تداوم ارائه خدمات در مراکز خدمات جامع سلامت در ایام نوروز، ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز، 243 مرکز خدمات جامع سلامت زیرمجموعه دانشگاه در سطح استان به مراجعان، خدمات سلامت محور ارائه کردند.

رضائیان‌زاده با بیان اینکه شاخص مرگ مادران در اثر عوارض بارداری و زایمان، یکی از مهم ترین شاخص ‎های توسعه در جامعه به شمار می آید، گفت: یکی از اولویت های مهم حوزه سلامت، مراقبت از مادران باردار است که از بیست و نهم اسفند سال گذشته تا سیزدهم فروردین سال جدید، 2 هزار و 816 مورد ارجاع رسیدگی به مادران باردار توسط رابط سلامت مادران انجام شده و 19 مادر نیازمند مراقبت های ویژه نیز به بیمارستان ها و مراکز درمانی اعزام شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: کادر بهداشتی مجموعه سلامت فارس در این ایام با آمادگی کامل در این مراکز، خدمات پزشکی، دندانپزشکی، مراقبت‌های مادران باردار و پس از زایمان، واکسیناسیون کودکان و مراقبت بیماری‌ها را به مردم و مهمانان نوروزی ارائه دادند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد