hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > بهترین جنگنده در نیروی هوایی آمریکا کدام است؟!

بهترین جنگنده در نیروی هوایی آمریکا کدام است؟!

در حیطه عملکرد، هم اف-۳۵ و هم اف-۲۲، سرعت، برد و دوام پروازی بالایی را در اختیار نیروی هوایی ایالات متحده قرار می‌دهند، اگر چه در برخی از حوزه ها، یکی از دیگری بهتر است.

جنگنده F-۳۵ Lightning II ساخت لاکهید مارتین از سال‌ها قبل به عنوان آینده قدرت هوایی برای سه شاخه ارتش ایالات متحده در نظر گرفته شده است. با سه نسخه متفاوت که به طرز منحصربفردی به نیروی هوایی، دریایی و تفنگداران ویژه دریایی ایالات متحده خدمت می‌کنند، این جت جنگنده به معنای واقعی کلمه به بهترین ماشین جنگی چندمنظوره جهان تبدیل شده است.

به گزارش روزیاتو، با این وجود وقتی پای نبرد تن به تن به میان می‌آید، همه می‌دانند که یک هواپیمای دیگر برتری اندکی نسبت به اف-۳۵ دارد. جنگنده F-۲۲ Raptor یکی از مرگبارترین جنگنده‌هایی است که تاکنون به آسمان رفته است، جنگنده‌ای با قابلیت پرواز در تمام شرایط جوی، با قابلیت‌های پنهانکاری که در همکاری بین لاکهید مارتین و بوئینگ ساخته شده است.

F-۳۵ Lightning II یا F-۲۲ Raptor؟ کدام یک بهترین جنگنده نیروی هوایی آمریکاست؟

سخن پایانی

به طور کلی، ترکیب اف-۲۲ و اف-۳۵ تضمین می‌کند که نیروی هوایی ایالات متحده در بهترین شرایط قرار دارد، به ویژه وقتی پای مقابله با هر نوع تهدیدی از سوی دشمن در میان باشد. تصمیم گیری دقیق در مورد اینکه کدام یک از این دو جنگنده در موقعیتی خاص مورد استفاده قرار گیرد، در نهایت به این موضوع بستگی دارد که برای هر ماموریت چه چیزی مورد نیاز است.

رپتور بدون شک بهترین جنگنده برای نبرد‌های تن به تن در ناوگان هوایی ارتش‌های جهان در حال حاضر بوده و در زمینه توانمندی‌های نبرد هوا به هوا بی رقیب است. در صورتی که جنگی بین آمریکا و یک کشور دارنده جنگنده‌های پنهانکار رخ دهد، کشوری مانند چین که جنگنده Chengdu J-۲۰ را در اختیار دارد، اف-۲۲ ایده آل‌ترین جنگنده برای مقابله با هر نوع تهدیدی است.

اما مدرن‌ترین نبرد‌ها جای مناسبی برای چنین جنگنده‌هایی نیست و نبرد تن به تن زیادی رخ نمی‌دهد. در نتیجه، اف-۳۵ با قابلیت ارتباطات داده‌ای فوق العاده و تکنولوژی همکاری پیشرفته در کنار تنوع کاری بی نظیر، به جنگنده مناسب برای انواع مختلفی از عملیات‌ها تبدیل شده است. اما اگر این دو جنگنده در مقابل هم قرار گیرند، می‌تواند گفت که شکست اف-۲۲ دشوارتر است.

منبع: fararu-722409

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد