hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > لنج های صیادی بی هویت و صید ترال بزرگترین معضل جامعه شیلاتی هرمزگان است

لنج های صیادی بی هویت و صید ترال بزرگترین معضل جامعه شیلاتی هرمزگان است

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه هر فردی که در دریا اقدام به صید می‌کند، صیاد نیست، گفت: با صید و صیادی غیر مجاز از جمله صید ترال باید برخورد قانونی شود.

عبدالرسول دریایی روز گذشته در دیدار با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس، افزود: استان هرمزگان با بیش ۳۲هزار نفر صیاد و بالغ بر ۴۵۰۰ فروند شناور صیادی سنتی و صنعتی به عنوان قطب صید و صیادی کشور مطرح است.
وی با بیان اینکه بدون شک حراست و حفاظت از منابع و ذخایر ارزشمند دریا و آبزیان نیازمند همراهی و حمایت همه جانبه مسئولان استانی و کشوری است، تصریح کرد: دریابانی، استانداری، سپاه و دادستانی استان حمایت‌های خوبی در زمینه برخورد با صید و صیادی مخرب داشته اند، اما این موضوع نیازمند ایجاد یک تفاهم نامه در سطح کشور و استان برای برخورد در چارچوب قوانین حفاظت از منابع آبزیان کشور است.
سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه صید مخرب ترال کف توسط لنج‌های صیادی استان‌های مجاور در حال حاضر بزرگترین معضل پیش روی صیادان و جامعه شیلاتی استان است، اضافه کرد: شیلات هرمزگان نه تنها حمایتی از این افراد ندارد، بلکه خواهان تشدید بر خورد با این افراد است.
وی با اشاره به سودجویانی که با شناورهای بی هویت و بدون مجوز مبادرت به صید و خود را هم به عنوان صیاد معرفی می‌کنند، اظهار کرد: در صورت عدم برخورد قانونی با این سودجویان بدون شک لطمه و آسیب جدی به ذخایر آبزیان و صیادی پایدار وارد می‌شود.
سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان گفت: با توجه به گستردگی نوار ساحلی استان منابع انسانی و تجهیزات یگان حفاظت شیلات هرمزگان جوابگوی برخورد با متخلفان صید غیر مجاز نیست و در این زمینه نیازمند کمک مسئولان استانی و کشوری هستیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد