hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > (تصاویر) بهترین خانه‌های جهان در ماه مارس سال 2024

(تصاویر) بهترین خانه‌های جهان در ماه مارس سال 2024

این تازه‌ترین گلچین وبسایت معماری دزین از پنج اقامتگاه محبوب در ماه مارس است؛ از یک خوکدانی بازسازی شده به عنوان ویلا تا خانه‌ای با نمای «مِس» در دامن جنگل و کوهستان.

فرادید| پنج خانه برتر ماه مارس به انتخاب وبسایت دزین شامل یک خانه چوبی می‌شود که قرار است بعدا تغییر رنگ بدهد و یک خانه با روکش مسی در کلرادو که تقریباً بازتابی از مناظر پیرامون است. 

به گزارش فرادید، یک آلونک خوک تغییر کاربری داده شده، یک خانه کم‌ارتفاع سفید و سیاه با الهام از مدرنیسم اواسط قرن و خانه‌ای از جنس چوب سرو تیره که نماهایی از چشم‌اندازهای زمین‌های شیب‌دار دارد از جمله خانه های برتر این ماه دزین هستند.

خانه‌ای در فیلدز، بلژیک، ساخت اِستِف کلاوس

1

6

این خانه کم‌ارتفاع بلژیکی ساخت معمار مستقر در ژنو، اِستِف کلاوس و الهام‌گرفته از مدرنیسم اواسط قرن آمریکای شمالی است و با دیوارهایی به رنگ سفید با ریزه‌کاری‌های سیاه پوشانده شده است.

به گفته معمار: «زمانی که در کالیفرنیا روی تغییر و بازسازی خانه‌های مدرن اواسط قرن کار کردم، بذرهای طراحی این خانه در ذهنم کاشته شد.» 

خانه حول دو وجه خطی سازماندهی شده با پنجره‌های بزرگی که محیط هموار منظره را دنبال می‌کنند. اتاق‌خواب‌ها در یک طرف و فضاهای مشترک در طرف دیگر هستند. 

انبار مِیکِر، انگلستان، ساخت هاچ دیزاین

2

1

این خانه تعطیلات روستایی در حومه لندن، ابتدا یک آلونک خوک بوده که هاچ دیزاین آن را به شکل یک خانه مسکونی با الهام از زبان محلی تغییر شکل داده است. 

این خانه حول یک فضای بهم‌پیوسته‌ی واحد ساخته شده که هدفش به حداکثر رساندن نمای چشم‌اندازها با شیشه‌های کف تا سقفی است که با پالت مصالح طبیعی دیوارهای گچی خشن و چوبی جفت شده‌اند. 

خانه ساحلی هِدرهیل، دانمارک، ساخت استودیوی معماری نورم 

3

4

این خانه چوبی تعطیلات در سواحل دانمارک ساخت استودیوی معماری نورم با هدف فرار از زندگی روزمره طراحی شده و بازتفسیر نوع‌شناسی سنتی انبار است. 

حجم‌های شیروانی پوشیده از گیاه ناز (Sedum) هستند و نما از جنس چوب سدر است تا در طول زمان به آرامی تغییر رنگ دهد. 

سوفی باک معمار می‌گوید: «رنگ و کیفیت چوب سرو، طبیعت خامی که خانه در آن واقع شده را کامل می‌کند. افزون بر این، به مرور زمان در اثر آفتاب و باد و باران، رنگش نقره‌ای می‌شود که نه تنها زیباست، بلکه با رنگ‌های اقیانوس مجاور نیز همخوانی دارد.» 

لانگ‌بِرَنچ، ایالات متحده، ساخت اِم‌دابلیو وُرکس

4

5

اقامتگاه ساحلی دیگر این فهرست، لانگ‌بِرَنچ در ایالت واشنگتن ساخت شرکت اِم‌دابلیو وُرکس (MW Works) مستقر در سیاتل است. این خانه که در یک شیب رو به پایین ساخته شده تا هر اتاق را به نمای جنگل وصل کند، طوری طراحی شده که از بالا به چشم نیاید. مصالحی به رنگ خاک از جنس سرو تیره، بتن و چوب‌های ناصاف با رد اره برای ادغام این خانه با زمین انتخاب شدند. 

اَلپاین دی‌ان‌ای، ایالات متحده، ساخت معماران سی‌سی‌وای 

5

7

در کلرادو، استودیوی معماری سی‌سی‌وای (CCY) خانه‌ای طراحی کرده که با صفحات مسی پتینه کاری‌شده پوشانده شده که در زوایای مختلف کج شدند تا تقریباً بازتابی از محیط اطراف باشند و در چشم‌انداز ناپدید شوند. 

جِنی ترامبِل، عضو این استودیو توضیح می‌گوید: «الگوی دیوارپوش تغییرپذیر یک تجربه تعاملی در محوطه ساخت ایجاد می‌کند: استتار پویا در نور متغیر روز که سال به سال با گذشت هر فصل زنگار می‌شود. این خانه‌ی همیشه حاضر و نامرئی، بر ظرافت‌ها و زیبایی‌های مناظر اطراف تأکید می‌کند.»

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: faradeed-183067

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد