hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > دستگیری شکارچیان غیرمجاز در قیروکارزین

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان خبر داد:

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در قیروکارزین

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین در استان فارس از دستگیری 2 شکارچی غیرمجاز طی 2 ماموریت مجزا در مناطق تحت مدیریت آن اداره خبر داد.

عباس قائدی در توضیح این خبر گفت: در ماموریت اول با کشف و ضبط یک قبضه سلاح غیرمجاز جنگی سمینوف دوربین دار با 8 فشنگ مربوطه از شکارچی اول و همچنین در ماموریت دوم با کشف و ضبط یک لاشه قوچ وحشی از شکارچی دوم موضوع در دستور کار قرار گرفت.

قائدی افزود: یگان حفاظت محیط زیست قیروکارزین پیرو گزارش واصله از همیاران محیط زیست مبنی بر شکار حیوانات وحشی در ارتفاعات کوه‌های بخش مرکزی این شهرستان وارد عمل شدند.

او با اشاره به اعزام سریع تیم عملیاتی به منطقه، گفت: ماموران یگان حفاظت طی یک عملیات ضربتی ضمن دستگیری شکارچی سابقه‌دار و حرفه‌ای یک قبضه سلاح غیرمجاز جنگی سمینوف دوربین‌دار با 8 فشنگ از وی کشف کردند.

قائدی خاطرنشان کرد: در ماموریت دوم نیز پس از ساعت‌ها  تعقیب و‌ دوربین کشی چند ساعته، ماموران حفاظت موفق به دستگیری شکارچی متخلف و کشف لاشه یک راس قوچ وحشی از وی شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هر 2 شکارچی حرفه‌ای و سابقه‌دار بودند، نسبت به استفاده از سلاح های خودکار و جنگی در مناطق تحت مدیریت هشدار داد و افزود: تاثیرات مخرب استفاده از سلاح جنگی بر محیط زیست در درازمدت بسیار زیاد است، استفاده از این نوع سلاح ها نسل آینده حیات وحش را تهدید می کند و بر آن تاثیرمی‌گذاردو شکارهای غیرقانونی که انجام می‌شود باعث از بین رفتن گونه های در حال انقراض خواهد شد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد