hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > بعد از انقلاب فقط 2 هتل در تهران ساخته شده است

بعد از انقلاب فقط 2 هتل در تهران ساخته شده است

معاون وزیر میراث فرهنگی گفت: بعد از انقلاب در تهران صرفاً ۲ هتل ساخته شده و یکی از دلایل ساخته نشدن هتل در شهرها، بالا بودن عوارض شهرداری است و این امر سبب شده که کسی به سمت هتل‌سازی نرود.

علی‌اصغر شالبافیان معاون وزیر میراث فرهنگی با اشاره به وضعیت گردشگری استان مرکزی اظهار کرد: اگر قرار است استان مرکزی مقصد گردشگری شود؛ باید به جز صنعت و آلودگی هوا نیز گذاره دیگری داشته باشد و این گذاره به گفتمان تبدیل شود، تغییرات در استان به واسطه داشتن تسهیلات اتفاق نمی‌افتد بلکه باید بتوانیم محورهای پیگیری خود در استان را بشناسیم.

به گزارش تسنیم بخش هایی از گفت و گوی شالبافیان را در ادامه می خوانید:

 

  •  شاید امکان تخصیص اعتبار وجود نداشته باشد اما ما می‌توانیم تسهیل‌گری‌ داشته باشیم همچنین با استفاده از مصوبات سفر ریاست جمهوری می‌توان برای مواردی که در کل کشور امکان تخصصی وجود ندارد نیز در قالب برش استانی اعتبار تخصیص داد.
  • در شهرستان نراق اقدامات خوبی صورت گرفته اما محور گردشگری ندارد بنابراین محورهایی که در استان مرکزی قرار است مورد پیگیری قرار گیرد باید مشخص شود و برنامه‌ریزی داشته باشیم، به عنوان مثال در شهرستان محلات، بهسازی و نوسازی چشمه‌های آب‌های گرم در اولویت کار استان قرار دارد و می‌توان از ظرفیت چشمه‌های آب گرم استان مرکزی در توسعه گردشگری استان بهره‌مند شد و این امر می‌تواند سیمای استان را تغییر دهد. 
  • استان مرکزی یکی از استان‌‌هایی است که فرصت استفاده از تعطیلات دو روزه را دارد، این تعطیلات برای استان، یک گذاره است و استان باید برای این امر آمادگی داشته باشد، تغییر بدون تفکر سبب از دست رفتن منابع می‌شود؛ اینکه به چه میزان تسهیلات و اعتبار داشته باشیم مهم نیست بلکه باید بدانیم چطور از منابع خود نهایت بهره را ببریم. 
  • تاکنون یک هزار و 670 پروژه افتتاح شده اما در پروژه‌ها مقرر شد با شاخص‌های تعیین شده اعتبار به استان‌ها تخصیص پیدا کند، به عنوان مثال پروژه‌های تفریحی باید شاخص باشد که منابع برای آن تخصیص پیدا کند؛ بعد از انقلاب در تهران صرفاً 2 هتل ساخته شده  و یکی از دلایل ساخته نشدن هتل در شهرها بالا بودن عوارض شهرداری است و این امر سبب شده که کسی به سمت هتل سازی نرود.

منبع: etemadonline-655793

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد