hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > روند صعودی کرونا در ۱۵ استان کشور/ احتمال پیک مجدد کووید ۱۹ در آبان ماه

روند صعودی کرونا در ۱۵ استان کشور/ احتمال پیک مجدد کووید ۱۹ در آبان ماه

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در ۱۵ استان یک روند صعودی تدریجی را در چند روز اخیر مشاهده می‌کنیم که اکنون نمی‌ توانیم در مورد آن قضاوت کنیم.
کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران اظهار کرد:  تاکید می‌کنم که رعایت فاصله‌گذاری و رعایت نکات بهداشت فردی کماکان بر قوت خود باقی است و چه بسا با وجود تردد‌ها جدیت بیشتری را می‌طلبد. امیدواریم مردم با رعایت این نکات و با پایش رفتار اطرافیان همکارانمان را در مبارزه و مواجهه با ویروس منحوس کرونا یاری کنند و همراهمان باشند.

 ایران جزو ۵ کشور اول دنیا در آمار بهبودیافتگان کرونا

او با اشاره به بهبودی شمار زیادی از بیماران کرونایی‌ها در کشور افزود: با توجه به اینکه تا کنون ۸۰۴۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند، ما جزو پنج کشور صدر نشین در زمینه بهبودی مبتلایان به کووید-۱۹ هستیم.
جهانپور با تبریک روز جهانی ماما گفت: همکاران ماما خدمات زیادی را در حوزه مراقبت و مقابله با کرونا در این روز‌ها ارائه کرده‌اند. متاسفانه چهار نفر از همکاران ماما را طی این مدت به عنوان شهید خدمت از دست دادیم و چندین نفر هم به عنوان مبتلا به کرونا درگیر بیماری بودند.

شروط بازگشایی مساجد در مناطق سفید

او درباره بازگشایی مساجد در مناطق سفید گفت: بازگشایی مساجد و بقاع متبرکه تابع سیاست‌ها و پروتکل‌های فاصله‌گذاری هوشمند خواهد بود و این بازگشایی ها به معنی عادی شدن شرایط نیست و در مناطقی هم که سفید اعلام می شود، مادامی که منطقه سفید باشد، افراد می‌توانند برخی تجمعات مذهبی را برگزار کنند.

جهانپور اظهار کرد: بسیاری از بقاع متبرکه در مناطق سفید نیستند و برگزاری نماز جماعت در مناطق سفید هم منوط به رعایت پروتکل بهداشتی است و افراد فقط می توانند با سجاده و مهر خود وارد مسجد شوند، نماز بخوانند و خارج شوند و برگزاری مراسم مذهبی ماه رمضان در مساجد ممکن نیست و وضوخانه ها و سرویس های بهداشتی در مساجد مناطق سفید تعطیل است و مراسم جمعی دعا و مناجات برگزار نمی شود.
سخنگوی وزارت بهداشت درباره غربالگری کرونا بیان کرد: تا پایان مرحله اول غربالگری ۷۵ میلیون نفر غربالگری شدند و موارد مشکوک به مراکز درمانی ارجاع شدند. در فاز دوم، غربالگری بیش از ۲۵ میلیون نفر غربالگری شده‌اند.

سیاست وزارت بهداشت اعلام متمرکز مناطق سفید نیست

جهانپور درباره ضد و نقیض ها درباره منطقه سفید و قرمز کرونا اظهار کرد: دانشگاه های علوم پزشکی هر پنج روز یک بار مناطق سفید را اعلام می کنند و سیاست وزارت بهداشت اعلام متمرکز مناطق سفید و قرمز نیست و مردم می توانند از طریق اپلیکیشن ماسک از قرمز و سفید بودن مناطق مطلع شوند.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در ۱۵ استان یک روند صعودی تدریجی را در چند روز اخیر مشاهده می‌کنیم که اکنون نمی‌ توانیم در مورد آن قضاوت کنیم و شاید نیاز است چند روز صبر کنیم البته بخشی از افزایش ها به علت بیماریابی فعال‌تر در چند روز اخیر است اما بخشی ممکن است ناشی از افزایش ترددها و مراودات و تغییر سبک زندگی باشد. اگر چنین باشد، سیاست‌ها تغییر خواهد کرد و ممکن است محدودیت‌های بیشتری اعمال شود. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد