hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) این خودرو شاهکار طراحی ایرانی است

(تصاویر) این خودرو شاهکار طراحی ایرانی است

آواتر در ابتدا توسط چانگان New Energy و نیو در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد. اما شرکت نیو به دلیل مشکلات مالی از این همکاری فاصله گرفت. CATL جایگزین نیو در این پروژه شد و ۱۷ درصد از سهام را در اختیار گرفت. چانگان اکنون ۴۰ درصد از سهام را در اختیار دارد و مابقی متعلق به صندوق‌های سرمایه گذاری مختلف است.

در جریان مراسم رونمایی از آواتر ۱۲، ۲۰۲۴، چهار تریم جدید این خودروی برقی معرفی شد. از زمان عرضه در نوامبر سال گذشته، بیش از ۴۰ هزار دستگاه از این مدل به فروش رسیده است.

به گزارش خبر آنلاین؛ آواتر در ابتدا توسط چانگان New Energy و نیو در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد. اما شرکت نیو به دلیل مشکلات مالی از این همکاری فاصله گرفت. CATL جایگزین نیو در این پروژه شد و ۱۷ درصد از سهام را در اختیار گرفت. چانگان اکنون ۴۰ درصد از سهام را در اختیار دارد و مابقی متعلق به صندوق‌های سرمایه گذاری مختلف است.

در این پروژه هواوی به عنوان تامین کننده پیشرو عمل می‌کند. نادر فقیه‌زاده، طراح ایرانی و طراح سابق بی ام و، مسئولیت طراحی آواتر ۱۲ را بر عهده داشته است. در حال حاضر، مدل‌های برند آواتر شامل دو خودرو است: آواتر ۱۱ (SUV) و آواتر ۱۲.

(تصاویر) این خودرو شاهکار طراحی ایرانی است

منبع: fararu-721746

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد