hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سازنده بوردرلندز به تصاحب تیک-تو اینتراکتیو در می‌آید

سازنده بوردرلندز به تصاحب تیک-تو اینتراکتیو در می‌آید

شرکت امبریسر پس از شایعات فراوان تأیید کرد که شرکت گیرباکس اینترتینمنت را به تیک-تو اینتراکتیو خواهد فروخت.

گیرباکس اینترتینمنت صاحب جدیدی پیدا کرد. شرکت امبریسر سازنده بازی‌های Borderlands را به قیمت ۴۶۰ میلیون دلار به تیک-تو اینتراکتیو فروخت. این مبلغ به‌طور کامل به‌صورت سهام جدید تیک-تو پرداخت خواهد شد.

تیک-تو مالکیت استودیو گیرباکس سافتور، گیرباکس مونترال و گیرباکس کبک را به‌دست می‌آورد. اکنون این شرکت مالک بوردرلندز، Tiny Tina’s Wonderlands ،Risk of Rain ،Brothers in Arms ،Duke Nukem و Homeworld است. همچنین گیرباکس تأیید کرد که مشغول توسعه بازی‌های Borderlands و Homeworld جدیدی است.

پس از این معامله شرکت Embracer مالکیت شعبه سانفرانسیسکو Gearbox Publishing (که قبل از نهایی‌شدن معامله تغییر نام خواهد داد) را درکنار استودیو Cryptic و بازی‌های Neverwinter Online و Star Trek Online، استودیو Lost Boys Interactive و استودیو Captured Dimensions را خواهد داشت.

لارس وینگه‌فورس، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل امبریسر در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «اعلامیه امروز نشان‌دهنده نتیجه فرایند واگذاری هدفمند نهایی است و گامی مهم در جهت تغییر و تحول امبریسر در آینده با کاهش قابل‌توجه بدهی خالص و بهبود جریان نقدینگی آزاد به‌شمار می‌رود. با انجام این معامله، ریسک کسب‌و‌کار را کاهش می‌دهیم و سودآوری را بهبود می‌بخشیم؛ زیرا در حال تبدیل‌شدن به یک شرکت کارآمدتر و متمرکزتر هستیم.

پس از ارزیابی چندین گزینه خوشحالم که به راهکاری رسیدیم که به‌نفع همه باشد. رندی پیچفورد و تیمش در طول سال‌های گذشته اعضای عالی تیم ما بوده‌اند و من از همه آن‌ها قدردانی می‌کنم. اطمینان دارم که گیرباکس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین توسعه‌دهندگان جهان در خانه جدید خود همچنان به نوآوری و پیشرفت ادامه خواهد داد.»

پوستر نسخه دیلاکس بازی Borderlands 3

استراوس زلنیک، رئیس و مدیرعامل تیک-تو اعلام کرد: «خریداری گیرباکس برای تیک-تو اتفاقی هیجان‌انگیز است و استعدادهای خلاقانه پیشرو در صنعت و آی‌پی‌های متعلق به ما را با مجموعه Borderlands تقویت می‌کند. ادغام این دو شرکت، وضعیت مالی پروژه‌های مشترک ما با گیرباکس را بهبود می‌بخشد و این امکان را فراهم می‌کند تا با بهره‌گیری از تمام منابع تیک-تو در پروژه‌های هیجان‌انگیز گیرباکس، رشد بلندمدت را افزایش دهیم.»

فروش گیرباکس بدهی خالص امبریسر را ۳۰۰ تا ۳۳۰ میلیون دلار کاهش می‌دهد. گیرباکس تحت رهبری رندی پیچفورد، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت و به‌عنوان زیرمجموعه 2K به کار خود ادامه خواهد داد.

رندی پیچفورد در این رابطه گفت: «پیوستن به تیک-تو و توکی به گیرباکس کمک می‌کند تا وضع بهتری داشته باشد. تیک-تو و 2K بارها تعهد خود را به برنامه ما برای ایجاد خلاقیت، شادی و سودآوری نشان داده‌اند. وقتی به‌عنوان شریک کار می‌کردیم، استانداردهای جدیدی را در بازی‌ها تعیین کردیم و با بازی‌های پیشگامانه به نتایج قابل‌توجهی دست یافتیم. به‌عنوان یک شریک برای پروژه‌های آتی هیجان‌زده هستم.»

از پاییز ۲۰۲۳ شایعاتی مبنی‌بر خرید گیرباکس توسط تیک-تو شنیده می‌شوند. کوتاکو در ماه فوریه گزارش داد که گیرباکس در ماه مارس فروخته خواهد شد. انتظار می‌رود که این قرارداد در اولین فصل سال مالی ۲۰۲۴/۲۰۲۵ منعقد شود.

منبع: zoomg-367625

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد