hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خدمت‌رسانی علوم پزشکی شیراز به 93 هزار بیمار طی 8 روز

رئیس علوم پزشکی شیراز بیان کرد:

خدمت‌رسانی علوم پزشکی شیراز به 93 هزار بیمار طی 8 روز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از خدمت رسانی به 93 هزار و 57 بیمار مراجعه کننده به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان فارس، با آغاز فعالیت ستاد سلامت نوروزی دانشگاه از بیست و نهم اسفند 1402، تا هفتمین روز از سال 1403 خبر داد.

دکتر «سید وحید حسینی» گفت: در این بازه زمانی، 93 هزار و 57 بیمار به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان مراجعه و خدمت درمانی خود را دریافت کردند و دو هزار و 285 عمل جراحی نیز، انجام شده است.

انجام نزدیک به 12 هزار بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی

او گفت: در این بازه زمانی، 11هزار و 907 بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه های آبرسانی استان فارس انجام شد که با معرفی 184 مرکز متخلف به مراجع قضایی استان، تعطیلی 24 مرکز متخلف در موازین بهداشتی و معدوم سازی بیش از 5 هزار و 913 کیلوگرم_لیتر مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی همراه بود.

حسینی در ادامه از خدمت رسانی به 57 هزار و 604 مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس و ویزیت توسط پزشک از ابتدای فعالیت ستاد سلامت نوروزی تا هفتمین روز از سال جدید خبر داد.

او با اعلام اینکه از آغاز فعالیت ستاد سلامت نوروزی دانشگاه از بیست و نهم اسفند تا هفتمین روز از بهار سال جاری، 497 مورد بازدید از سطح داروخانه ها، کارخانه ها و شرکت های مواد غذایی از سوی کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه انجام شد، افزود: در این بازه زمانی، درخواست های 786 مراجعه کننده به میز خدمت معاونت غذا و دارو واقع در ساختمان مرکزی دانشگاه پیگیری شد. 

انجام 8609 ماموریت امدادی اورژانس، طی 8 روز 

حسینی از مجموع هشت هزار و 609 ماموریت اورژانس از ابتدای فعالیت ستاد سلامت نوروزی تا هفتم فروردین سال جاری، هزار و 330 مورد را مربوط به سوانح ترافیکی اعلام کرد و افزود: در این سوانح، هزار و 657 نفر مصدوم شدند که از این تعداد، هزار و 245 مصدوم بستری شده و 412 مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

رئیس علوم پزشکی شیراز همچنین 68 مورد از ماموریت های اورژانس در این بازه زمانی را مربوط به موارد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن عنوان کرد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد