hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > افزایش چشمگیر میانگین بارندگی در فارس

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان اعلام کرد:

افزایش چشمگیر میانگین بارندگی در فارس

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس اعلام کرد که به دنبال بارش‌های پنجم و ششم فروردین، میزان میانگین بارش‌ها در این استان رشد چشمگیری داشت.

سیاوش بدری هفتم فروردین به خبرنگاران گفت: به دنبال بارش‌های اخیر در فارس و تا ساعت 6 و 30 دقیقه صبح سه‌شنبه هفتم فروردین، پنجاه میلی‌متر به متوسط بارندگی این استان اضافه شده است.

بدری با بیان اینکه میانگین بارش تجمعی در فارس از ابتدای سال آبی تاکنون به 163 میلی‌متر رسیده است، گفت: تاکنون 62 درصد از بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت مشابه، محقق شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس گفت: ایستگاه‌های سنجش بارندگی این شرکت بیشترین میزان بارش براثر سامانه اخیر را در استهبان و برغان مرودشت با 98 میلیمتر، ثبت کرده است.

بدری گفت: 9 سد با مجموع گنجایش 2936 میلیون متر مکعب در فارس، در حال بهره‌برداری است که تا صبح امروز، آب موجود پشت این سدها 1315 میلیون متر مکعب، گزارش شده است.

او با یادآوری اینکه تا امروز 45 درصد گنجایش سدهای در حال بهره‌برداری پر شده است، گفت: حجم آب پشت سد درودزرن تا ساعت شش و نیم صبح هفتم فروردین به 660 میلیون متر مکعب رسیده و دبی ورودی به این سد 328  متر مکعب بر ثانیه است.

بدری همچنین گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون شرکت آب منطقه‌ای فارس 30 پروژه سازه‌ای و 70 پروژه غیر سازه‌ای را در استان به اتمام رسانده یا در حال انجام آنها است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس با اشاره با شعار سال 1403 ابراز امیدواری کرد که این شرکت در راستای تحقق "جهش تولید با مشارکت مردم"، قدم‌های مثبتی بردارد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد