hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (ویدئو) M1917؛ داستان جالب اولین تانکی که ایالات متحده ساخت

(ویدئو) M1917؛ داستان جالب اولین تانکی که ایالات متحده ساخت

تانک M۱۹۱۷ با استاندارد‌های امروزی تانک قابل توجهی نبود؛ اما زمانی که برای اولین بار معرفی شد تانک بسیار توانمند و شگفت انگیزی به شمار می‌رفت.

بعد از اینکه بریتانیا اولین تانک جهان به نام Little Willie یا ویلی کوچولو را اختراع کرد، فرانسوی‌ها و بریتانیایی‌ها اثرگذاری و کارآیی آن در میدان نبرد را درک کردند و در سال ۱۹۱۶ در نبرد فلرس-کورشلت آن را برای اولین بار در میدان نبرد استفاده کردند، که بعد‌ها با موفقیت در نبرد کامباری نیز به کار گرفته شد.

به گزارش روزیاتو، در شرایطی که صنعت فرانسه به مرز‌های محدودیت خود رسیده بود، به ویژه در شرایطی که پیشرفته‌ترین شهر‌ها و استان‌های صنعتی‌اش در اثر نبرد ویران شده بودند، تولید تانک در این کشور دشوار بود.

بدین ترتیب ورود ایالات متحده به جنگ جهانی اول برای تلاش‌های جنگی فرانسه و متحدانش حیاتی بود. این موضوع می‌توانست ظرفیت تولید نظامی جدیدی را اضافه کند که به تامین نیاز‌های فرانسه و بریتانیا کمک می‌کرد، به ویژه در زمینه تولید تانک؛ و بدین ترتیب بود که ایالات متحده اولین تانک خود را ساخت.

(ویدئو) M1917؛ داستان حیرت انگیز و جالب اولین تانکی که ایالات متحده ساخت///

میراث اولین تانک آمریکایی

از آنجایی که M۱۹۱۷ یک تانک آمریکایی تحت لیسانس تانک فرانسوی Renault FT بود، می‌توانید بگویید که هر دو تانک میراث یکسانی دارند. با این وجود می‌توانید نشانه‌هایی از طراحی این دو تانک را در تانک‌های مدرن ببینید. برای مثال تقریباً تمام تانک‌های اصلی امروزی مانند تانک ام ۱ آبرامز، دارای برجک گردان ۳۶۰ درجه‌ای هستند.

یک تانک مدرن امروزی، تانک آلمانی لئوپارد ۲ نیز از موتوری استفاده می‌کند که در قسمت عقب نصب شده است. این ویژگی اولین بار در تانک Renault FT/M۱۹۱۷ دیده شد که ساختار آرایشی مشابهی داشت، برخلاف تانک‌های سنگین سری مارک بریتانیا که در آن‌ها موتور در داخل بخش حضور خدمه قرار می‌گرفت.

اگر چه تانک M۱۹۱۷ هرگز در میدان نبرد شلیک نکرد و هیچ وقت با حریف قابلی روبرو نشد، همچنان یک طراحی قابل توجه داشت. این تانک به عنوان مبنایی برای تانک‌های مدرن عمل کرد و پیشگام طراحی تانک و تولید آن در ایاللات متحده بود. بدون M۱۹۱۷ نمی‌توانستیم تانک‌های افسانه‌ای مانند ام ۴ شرمن یا ام ۶۰ پتن را داشته باشیم.

منبع: fararu-720419

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد