hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > چرا لیموترش گران شد؟

چرا لیموترش گران شد؟

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان گفت: بالارفتن تقاضا و کمبود لیموترش در بازار موجب افزایش قیمت لیمو میناب به ۴۵ هزار تومان شده است.

ناصر اطرج با اشاره به افزایش قیمت لیموترش در بازار، اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا و توصیه پزشکان مصرف لیموترش افزایش یافته، همچنین به دلیل صادرات با کمبود مواجه هستیم.
وی افزود: مطابق نرخ سراسری و مصوب، قیمت لیموترش ۱۵ هزار تومان اعلام شد که باید در سطح خرده فروشی با قیمت ۱۸ هزار تومان فروخته شود که متاسفانه با این قیمت لیمو در بازار موجود نیست، البته فروش لیمو با قیمت بالاتر تخلف است.
رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان با تاکید بر اینکه کمبود و افزایش قیمت لیموترش چالش امروز بازار میوه است، افزود: قیمت لیموهای میناب حدود ۴۵ هزار تومان است، اما قیمت لیموترش زرد درشت در سطح شهر ۱۸ هزار تومان باشد.
وی با اشاره به دیگر نوسانات میوه و سبزیجات در بازار، گفت از امروز قیمت ۱۱ قلم میوه در بازار اصفهان کاهش یافته، اما قیمت چهار قلم محصول دیگر افزایش یافته است.
اطرج درباره میوه های نوبرانه در بازار، گفت: هفته گذشته قیمت گوجه سبز ۳۲ هزار تومان بود که با ۷ هزار تومان کاهش، امروز به ۲۵ هزار تومان رسیده است، همچنین توت فرنگی گلخانه ای از ۳۰ به ۲۶ هزار تومان و چغاله زردآلو از ۲۵ به ۱۵ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.
وی با اشاره به قیمت انواع میوه در بازار اصفهان، اظهار کرد: امروز دوشنبه قیمت خیار به ۳۵۰۰ تومان، سیب درختی به ۱۰۰۰۰ تومان و کیوی به ۱۰۰۰۰ تومان افزایش یافته است، همچنین قیمت لیموشیرین به ۱۰۰۰۰ تومان، طالبی به ۸۰۰۰ تومان و هندوانه نو به ۲۵۰۰ تومان کاهش یافت.
رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان ادامه داد: قیمت هر کیلو بادمجان به ۱۷۰۰ تومان، پیاز بین ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان، زنجبیل ۷۰ هزار تومان، سیر ۳۲ هزار تومان، سیب زمینی ۳۷۰۰ تومان و گوجه بین ۱۰ تا ۴ هزار تومان و هویج ۲۰۰۰ تومان است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد