hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (ویدئو) حال «ارس» نگران کننده است

(ویدئو) حال «ارس» نگران کننده است

ویدیو منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از باغ‌وحش مشهد در خراسان رضوی، وضعیت جسمی «ارس»، تنها پلنگ این باغ‌وحش را نامساعد نشان می‌دهد.

معاون اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در خصوص وضعیت سلامت تنها پلنگ باغ وحش مشهد نیز گفت: چند روز پیش بار دیگر ارس که مبتلا به بیماری عصبی پیش رونده است دچار تشنج شد که ناشی از بیماری این گونه است.

محمود قربان زاده افزود: در جریان این تشنج یکی از دست‌های ارس نیز آسیب دیده که درمان آن در حال انجام است.

وی با بیان این که ارس یک پلنگ پیر محسوب می‌شود و خوشبختانه تا کنون با تلاش‌های موثر دامپزشکان متخصص موفق به حفظ آن شده ایم اظهار کرد: دامپزشکان تمام تلاش خود را برای حفظ و بازگرداندن سلامت این ۲ گونه ارزشمند به کار بسته اند.

او تاکید کرد: آماده هر گونه همکاری با اداره کل محیط زیست در خصوص روند درمان این ۲ گونه هستیم و پذیرای پیشنهادات سازنده و تعامل در این زمینه خواهیم بود.

"ارس" توله پلنگ ایرانی است که در سال ۱۳۹۱ از متخلفان شکار و صید زنده‌گیری شد و در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ بود که این گونه ارزشمند که همچنان تنها پلنگ باغ وحش مشهد است، به دلایل نامشخص دچار حملات تشنجی و عصبی شد.

در سال ۱۳۹۷ برای نخستین بار در کشور به روی ارس پلنگ باغ وحش مشهد که به تازگی از شکارچیان کشف شده بود، مراحل MRI انجام پذیرفت که مشخص شد این گونه ارزشمند دچار بیماری عصبی شده است. این گونه پنج سال و نیم است که سیر درمانش زیر نظر جدی دامپزشکان متخصص و دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد در جریان است.

منبع: فرارو

منبع: faradeed-181908

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد