hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > هشدار مهم سیل‌، طوفان، کولاک برف و بارش‌های سیل‌آسا در ۱۸ استان؛ مردم هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند/ ویدئو

هشدار مهم سیل‌، طوفان، کولاک برف و بارش‌های سیل‌آسا در ۱۸ استان؛ مردم هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند/ ویدئو

سازمان هواشناسی با هشدار فعالیت سامانه بارشی در کشور، از احتمال بارش‌های سیل‌آسا، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید و کولاک برف خبر داد.

به گزارش شبکه شرق، سازمان هواشناسی با هشدار فعالیت سامانه بارشی در ۱۸ استانُ از احتمال بارش‌های سیل‌آسا، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید و کولاک برف خبر داد.

سازمان هواشناسی همچنین، از بارش باران، برف و وزش باد شدید، ورود سامانه بارشی جدید طی روز دوشنبه به کشور و بارش‌های رگباری شدید در ۱۱ استان خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با گذر موج از روی کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌ بوشهر، فارس، غرب کرمان،‌ غرب و جنوب اصفهان، جنوب مرکزی، جنوب یزد و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

امروز «جمعه» با گذر موج از روی کشور،‌ در استان‌های واقع در جنوب غرب، جنوب، شمال غرب و غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی شامل استان‌های قزوین،‌ البرز، تهران، غرب کرمان، جنوب استان‌های یزد و اصفهان رگبار باران،‌ رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

شنبه هفته آینده در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور بارندگی روی می‌دهد. یکشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در نوار غربی، بخش‌هایی از جنوب و مرکز کشور ابرناکی،‌ بارش و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. سامانه بارشی روز دوشنبه ضمن تقویت، اکثر مناطق کشور به‌جز نوار شرقی را دربرمی‌گیرد.

فردا «شنبه» در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق کشور بارش پراکنده روی می‌دهد. یکشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در نوار غربی و بخش‌هایی از جنوب،‌ جنوب شرق و مرکز ابرناکی، بارش و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

سامانه بارشی دوشنبه ضمن تقویت در همه کشور به‌جز بخش‌هایی از جنوب شرق فعال است. شدت بارش‌ها به‌صورت رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ طی روز یکشنبه برای استان‌های کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و نیمه شمالی فارس است.

شدت بارش‌های روز دوشنبه نیز برای استان‌های لرستان، خوزستان،‌ چهارمحال و بختیاری، کهگیلوبه و بویراحمد،‌ بوشهر، فارس، غرب و جنوب اصفهان و جنوب مرکزی است. امروز خلیج فارس مواج و متلاطم است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: اوایل وقت جمعه 1403/01/03

زمان پایان: اواخر وقت شنبه 1403/01/04

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای تا 28 نات (باد شمال غربی) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا 1.5 متر و دور از سواحل بیش از 1.5 متر.

منطقه اثر: جمعه 1403/01/03: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان.

شنبه 1403/01/04: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌‌سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

هشدار هواشناسی و آماده‌باش در ۱۹ استان کشور

رئیس سازمان امدادونجات، با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش شدید و رگباری باران در ۱۹ استان، از آماده‌باش امدادگران خبر داد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی، رئیس سازمان امدادونجات با اشاره به صدور هشدار سازمان هواشناسی، گفت: طبق هشدار هواشناسی، در روز یکشنبه، بارش شدید و رگباری باران، ورزش شدید باد، احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی، در استان‌های جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، غرب و جنوب لرستان، شمال و نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی بوشهر، شمال و غرب فارس، در روز دوشنبه، نیمه جنوبی همدان، مرکزی، قم، البرز، تهران، غرب و جنوب اصفهان، لرستان، جنوب ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس، پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان امدادونجات افزود: بر این اساس، امدادگران در این استان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

محمودی توصیه کرد: از هم‌وطنان درخواست می‌شود در زمان تردد، به هشدارهای هواشناسی توجه کنند و از صعود به ارتفاعات و اطراق در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری کنند. شماره ۱۱۲، به صورت شبانه‌روزی، آماده پاسخگویی به هم‌وطنان است.

هشدار هواشناسی درباره ورود سامانه بارشی جدید به کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضعیت هوای کشور از ورود سامانه جدید به کشور و رگبار باران و احتمال بارش تگرگ از روز یکشنبه خبر داد.

‌صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضعیت هوای کشور گفت: امروز «جمعه، سوم فروردین ماه» با گذر موج از روی کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، غرب کرمان، غرب و جنوب اصفهان، جنوب مرکزی، جنوب یزد و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه همچنین خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد دور از انتظار نیست، گفت: شنبه در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال غرب کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضعیت هوای کشور با بیان اینکه یکشنبه «۵ فروردین» با ورود سامانه بارشی به کشور در نوار غربی کشور و بخش‌هایی از جنوب، جنوب شرق و مرکز کشور ابرناکی، بارش و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: این سامانه بارشی دوشنبه (۶ فروردین) ضمن تقویت غیر از بخش‌هایی از جنوب شرق در سایر مناطق کشور فعال خواهد بود وشدت بارش به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ در روز یکشنبه (۵ فروردین) در استان‌های کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، ایلام، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر و نیمه شمالی فارس و طی روز دوشنبه (۶ فروردین) در استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، غرب و جنوب اصفهان و جنوب مرکزی پیش‌بینی می‌شود و امروز جمعه (۳ فروردین) خلیج فارس مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضعیت هوای کشور در خصوص وضعیت هوای تهران گفت: برای تهران در روز جمعه (۳ فروردین) آسمانی کمی ابری از بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد و برای شب کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود که کمینه دما ۱۰ و بیشینه ۱۸ پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی هواشناسی درباره آب‌و‌هوای کشور در سومین روز سال ۱۴۰۳

به گزارش سازمان هواشناسی از روز شنبه، شمال غرب و شمال شرق کشور بارانی خواهد بود.

منبع: sharghdaily-924111

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد