hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > ظریف پاسخ دروغ‌گویی نماینده مجلس را داد

ظریف پاسخ دروغ‌گویی نماینده مجلس را داد

یکی از نمایندگان گفته بود، در این میان آقای ظریف یک استثناست که صد درصد غربی فکر می‌کند و در آمریکا تحصیل کرده و اجازه بدهید بگویم پایان نامه فوق لیسانس و دکترای خود را با چه کسی گذرانده است.

به گزارش شبکه شرق، «پایاب شکیبایی» برداشت‌هایی از هشت سال وزارت امور خارجه و نزدیک به نیم قرن آموختن، آموزش و کنشگری دکتر محمدجواد ظریف در روابط جهانی، از سوی انتشارات اطلاعات منتشر شد.

 کتاب «پایاب شکیبایی» به تازگی از سوی انتشارات اطلاعات منتشر و روانه بازار شده است. این کتاب در هفت فصل و یک بخش پیوست در قالب ۵۴۰ صفحه و با قیمت چهارصد هزارتومان منتشر شده است.

در بخشی از فصل اول کتاب «پایاب شکیبایی» در خصوص روز رای اعتماد وزارت امور خارجه و سخنرانی در صحن مجلس آمده است:در پایان سخنرانی به برخی برخوردها و خرده‌گیری‌های شخصی نمایندگان پاسخ داده شد.

یکی از نمایندگان گفته بود در این میان آقای ظریف یک استثناست که صد درصد غربی فکر می‌کند و در آمریکا تحصیل کرده و اجازه بدهید بگویم پایان نامه فوق لیسانس و دکترای خود را با چه کسی گذرانده است. منظور ایشان کیسینجر بود؛ البته از سر ناآگاهی چون کیسینجر هیچ جایگاهی در تحصیلاتم نداشت؛ از این رو، در پاسخ آن نماینده گفته شد: البته من می‌دانم ایشان به چه کسی اشاره می‌کنند اما اطلاعات غلط به ایشان داده‌اند.

آن آقایی که ایشان اشاره می‌کنند هیچ وقت معلم من نبوده؛ اما شما را به خدا آیا بد است که یک سیاس کهنه کار هشتاد ساله به یک فرزند چهل و خرده‌ای ساله انقلاب بگوید «دشمن قابل احترام؟» چه می خواستید بگوید که شما را خوش بیاید؟ همچنین نمی‌دانم این نماینده محترم با من چند ثانیه حشرو‌نشر داشته‌اند و یا از کدام نوشته، رفتار و یا سابقه سیاسی و یا اعتقادی و خانوادگی بنده به این نتیجه رسیده‌اند که نه هشتاد درصد، نه نود درصد، صد درصد غربی فکر می کنم چه بگویم!

محمدجواد ظریف

منبع: sharghdaily-924084

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد